پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمایت اوقاف مازندران از ۳۲ شرکت دانش‌بنیان در موقوفه آمل/ ورود اوقاف به طرح‌های نوآور

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران عصر امروز در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری موقوفه آمل ضمن تشکر از ابتکارات و ابداعات فعالان در این حوزه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب و دولت ما به جوانانی همچون شما می‌بالد، با توجه به اینکه بسیاری از پروژه‌ها سال‌ها به حال خود رها شده بود سعی کردیم در راستای راه‌اندازی این بخش ورود پیدا کنیم.

وی افزود: اداره اوقاف استان در بحث دارو و درمان و سلامت جامعه برنامه‌ها و کمک‌های خوبی داریم، از جوانان می‌خواهیم که در راه علوم روز و دانش‌بنیان جدید قدم بردارند.

حیدری‌جناسمی تصریح کرد: امیدواریم وقف‌های جدید ما به سمت و سوی رشد و بالندگی جامعه برود، ما امسال یک موقوفه به ارزش ۷۰ میلیارد تومان در نور، ۲۳ میلیارد تومان دیگر در جویبار و در مجموع ۱۱۶ وقف جدید داشتیم که اگر به سمت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از طرح‌های پژوهشی هدایت شود در حوزه حمایت از علوم مشکلات نداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اضافه کرد: پاساژ امام رضا(ع) آمل دو دهه بلااستفاده بود که با ورود اوقاف و پیگیری‌های صورت گرفته این موقوفه احیا شد و اکنون در هزار و ۳۰۰ مترمربع ۳۲ شرکت دانش‌بنیان و نوآور فعالیت می‌کنند که این مسئله افتخاری برای اوقاف به‌شمار می‌رود و این نتیجه رویکرد جدید اوقاف در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و علوم جدید است.

وی با اشاره به اینکه اوقاف با رویکرد جدید خدماتی ظاهر شده است، گفت: تهیه دستگاه‌های سی تی اسکن و تنفسی بیمارستان از اقدامات خوب ما بود، در بحبوحه مشکلات کرونایی کارکنان اوقاف برای سلامت جامعه پای کار بودند‌.

حیدری‌جناسمی اعلام کرد: روزانه در ۱۲ امامزاده ۸ هزار ماسک تولید می‌شد، ما از جمله تعداد محدودی از نهادها بودیم که پای کار بودیم ، درب امامزاده‌ها بسته بود مشکلات داشتیم ولی در کنار مردم بودیم، در بحث رزمایش مومنانه نزدیک به ۱۰۰ هزار بسته معیشتی با بهترین لوازم در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در پایان اذعان داشت: کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در موقوفه آمل بی‌نظیرترین کار در کشور است که ما پای کار هستیم.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.