پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش‌بینی آبگرفتگی آب‌گرفتگی معابر و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی بعداز ظهر امروز با شکل‌گیری و سپس تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو انتظار داریم شرایط برای افزایش ابر، وزش باد  و بارش‌های پراکنده به‌ویژه در نیمه غربی استان فراهم شود.

وی افزود: روز چهارشنبه شاهد آسمانی ابری(ارتفاعات مه‌آلود)، کاهش دما بین پنج تا 10 درجه همراه با بارش پراکنده و وزش باد نسبتا شدید موقتی در بعدازظهر و شب با احتمال رعدوبرق همراه باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به آب‌گرفتگی در نیمه غربی استان، اضافه کرد: طی این مدت شاهد مه‌آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی هستیم که توصیه ما احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات استان است.

اسدی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه بارش‌ها در آسمان مازندران ادامه دارد، بیان کرد: از پنج‌شنبه شب از میزان ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود.

وی یادآور شد: باتوجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز جمعه تا اوایل هفته آینده شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها همراه با وزش باد گرم جنوبی خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  در پایان گفت: دریای مازندران نیز تا عصر پنج‌شنبه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.