پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جلسه ساماندهی و هم اندیشی قالیبافان ساری و میاندرود بر گزار شد

جلسه ساماندهی و هم اندیشی قالیبافان ساری و میاندرود بر گزار شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی اداره صنعت؛ معدن و تجارت شهرستان ساری، اسماعیل هادی نژاد گفت: جلسه ساماندهی و هم اندیشی قالیبافان ساری و میاندرود بر گزار شد.

وی افزود: این جلسه که در محل اداره صنعت، معدن و تجارت ساری برگزار شد با حضور نمایندگان اتاق اصناف مرکز استان و هیات مدیره اتحادیه های قالیبافان ساری و میاندرود همراه بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری و میاندرود با بیان اینکه با ابطال شیوه نامه اتحادیه قالیبافان از سوی دیوان عدالت ادرای، نزدیک به یک سال و نیمی است که این اتحادیه در بلا تکلیفی بسر می برد؛ خاطرنشان کرد: مرکز ملی فرش نتوانست ظرف مدت نزدیک به ۱۸ ماه، پس از ابطال شیوه نامه از سوی دیوان عدالت اداری که در پی شکایت یکی از اتحادیه های استان رقم خورده بود، اقدام موثری را در خصوص شیوه نامه جدید انجام دهد.

هادی نژاد با اشاره به اینکه بر اساس قانون نظام صنفی، اگر صنفی دارای ۵۰ عضو دارای پروانه کسب فعال باشد، می تواند با ارائه درخواست، اقدام به تشکیل اتحادیه مستقل صنفی دهد؛ اذعان کرد: لذا بر اساس این مصوبه قانونی، تصمیم گرفتیم تا در جهت حمایت از قالیبافان ساری و میاندرود و پایان بلاتکلیفی چندین ماهه آنان، جلسه ای را با عنوان ساماندهی اعضای این اتحادیه، با دعوت از هیات رئیسه اتاق های اصناف و هیات مدیره اتحادیه قالیبافان ساری و میاندرود برگزار کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساری و میاندرود در پایان متذکر شد: بر اساس مصوبه قانونی اعلام شده، مقرر شد تا برای دارندگان مجتمع و کارگاه قالیبافی، پروانه کسب فرش دستباف صادر شود و در صورت به حد نصاب رسیدن قانونی، نسبت به تشکیل اتحادیه مستقل، اقدامات لازم انجام گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.