پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جزئیات درگیری مأموران منابع طبیعی با راننده نیسان در چهاردانگه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مطلبی در فضای مجازی از عضو شورای بخش چهاردانگه مازندران با عنوان ضرب و شتم نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی  با راننده خودروی نیسان که حامل سبزی بوده، منتشر شده است.

رئیس شورای بخش چهاردانگه در پیگیری خبرنگار فارس برخی از مطالب منتشرشده به نقل از خودش را رد کرد و گفت: گلایه بنده طرح این موضوع و اقدام نادرست مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ساری بوده است که تنها به ظن داشتن چوب قاچاق با راننده خودرو نیسان به همراه خانواده‌ برخورد نامناسب داشتند.

محمدرضا نوریان در تشریح اقدام این حادثه بیان کرد: مأموران حفاظت منابع طبیعی خودور را متوقف کرده و بدون پرس و جو اولیه نسبت به شکستن شیشه خودرو اقدام کرده و حتی راننده را جلوی فرزند و همسرش مورد ضرب و شتم قرار داده و  پس از متوجه شدن اشتباه خودشان بدون عذرخواهی منطقه را ترک کردند.

اثری از خودروی منابع طبیعی در زمان وقوع حادثه ندیدم

سیدجلال اصغری راننده نیسانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته در گفت‌وگو با فارس، در تشریح حادثه اتفاق افتاده گفت: بنده مطالبی را که در دادگاه مطرح کردم به وجود نقاب بر چهره مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی اشاره کردم و در زمان وقوع اتفاق، ماشینی که نشان‌دهنده خودرو منابع طبیعی و جنگلبانی باشد، وجود نداشته است.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ متری به محل وقوع حادثه متوجه زد و خورد چند نفر با همدیگر شدم و در کمتر از ۴۰ ثانیه تعدادی افراد با نقاب و کلاه به سمت ماشین بنده حمله کرده و بنده در واکنش به این اقدام مجبور به فرار به‌صورت دنده عقب شدم، به دلیل سرعت کم خودرو نسبت به شکستن خودرو و ضرب و شتم بنده اقدام کردند و امکان فرار بنده وجود نداشت.

اصغری اضافه کرد: پس از اتمام درگیری با بنده درباره بار خودرو پرس و جو انجام شد و پس از بازدید خودرو با بار سبزی، مواجه شدند که در این لحظه بدون عذرخواهی منطقه را ترک کردند.

مشارکت مأموران شرکت چوب و کاغذ

اما  محمد حجازیان رئیس منابع طبیعی ساری درباره  برخورد با راننده حامل سبزی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی این طور روایت می‌کند: درگیری خاصی نبوده است.

وی اضافه کرد: این موضوع تا حدودی بزرگ‌نمایی می‌شود و ما پیگیر موضوع هستیم، همکاران ما گزارشی مبنی بر حمل قاچاق چوب داشتند، نیمه‌شب در منطقه‌ای که قرار بود حمل چوب اتفاق بیافتد کمین کرده تا رانندگان متخلف را بازداشت کنند.

رئیس منابع طبیعی ساری خاطرنشان کرد: یکی از رانندگان قاچاق چوب در این پیگیری‌ها بازداشت شده است.

وی اضافه کرد: پشت سر نیسان حامل قاچاق چوب راننده نیسان دیگری به محل حادثه می‌رسد که در زمان مشاهده صحنه قصد داشت که به‌صورت دنده عقب از محل متواری شود، اینکه این راننده بار قاچاق داشت یا خیر و یا به‌دلیل وحشت از محل حادثه گریخت، باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

حجازیان اضافه کرد: راننده موفق به فرار نشده بود و همکاران ما به راننده نیسان رسیدند و چون در حالت فرار بوده همکاران ما هم واکنش نشان داده و به ظن اینکه ممکن است حامل چوب قاچاق باشد، با وی برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: راننده و همراهان آنها را از ماشین پیاده کردند و پس از مشاهده محتویات ماشین متوجه بار سبزی می‌شوند و اینکه زیر سبزی چه باری بوده و چرا راننده فرار کرده هنوز برای ما مشخص نیست.

رئیس منابع طبیعی ساری گفت: حادثه در شب اتفاق افتاده و غیر از مأموران ما، پرسنل شرکت صنایع چوب و کاغذ هم حضور داشتند.

وی با اعلام اینکه مأموران ما وجود نقاب و ضرب و شتم را تکذیب کردند، افزود: این اقدام در وظایف ذاتی مأموران ما نیست.

حجازیان خاطرنشان کرد: بنده تذکرات لازم را به مأموران داده‌ام تا اگر نقصی در کارشان بوده برطرف کنند.

محمد رضا توریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز گفت: مهندس موسوی  مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران و مهندس حجازیان رییس منابع طبیعی شهرستان ساری همیشه توجه ویژه ای به بخش چهاردانگه دارند و در هفته اخیر  در جشن قرق شکنی مراتع در روستای اروست شرکت نمودند و قول همکاری بیشتر را برای توسعه مزرعه گل محمدی به مردم اروست را دادند.

وی افزود: متاسفانه بعض از افراد از حوادث پیش آمده سوء استفاده نمودند و قصد تخریب این دو مدیر خدوم را دارند که به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

رییس شورای اسلامی بخش چهاردانگه در پایان گفت: اینجانب از زحمات مهندس موسوی مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران، مهندس حجازیان رییس منابع طبیعی شهرستان ساری و محافظین جنگل صنایع چوب و کاغذ مازندران که در شرایط بسیار سخت برای حافظت از جنگل های منطقه به صورت شبانه روزی تلاش می کنند قدر دانی می نمایم و تخلف یک فرد خاطی به هیچ عنوان به پای این مسئولین زحمت کش و نیروهای وظیفه شناس حافطت از جنگل های منطقه  نباید نوشته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.