پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توصیه‌های مهم تغذیه‌ای برای حمایت از سیستم ایمنی در برابر کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها همه جا صحبت از تب کرونا است که با سرعتی خیلی بیشتر از قبل در حال همه‌گیری است که مهم‌ترین سوال افراد چگونگی تقویت سیستم ایمنی بدن و بحث تغذیه است که در این‌باره سمیه صمدی کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  یک شیوه زندگی سالم باعث می‌شود که همه عملکردهای بدن از جمله سیستم ایمنی بدن بهتر عمل کند.

*داشتن یک رژیم غذایی سالم؛ یکی از مولفه‌های اصلی سبک زندگی سالم

وی افزود: داشتن یک رژیم غذایی سالم، از جمله میوه و سبزی‌های فراوان، یکی از مولفه‌های اصلی یک سبک زندگی سالم است که نقش مهمی را در حمایت از یک سیستم ایمنی موثر و مناسب برای کمک به محافظت در برابر عفونت و سایر بیماری‌ها دارد.

این کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه سیستم ایمنی بدن یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های بدن است، اضافه کرد: بنابراین با یک مداخله تغذیه ای خاص نمی‌توان آن را تغییر داد، در عوض پیروی از یک رژیم غذایی سالم،از سیستم ایمنی بدن به صورت مداوم محافظت می‌کند.

صمدی تصریح کرد: در واقع مواد مغذی زیادی هستند که با عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن درگیر هستند؛ به همین دلیل حفظ یک رژیم متعادل و سالم بهترین راه برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی بدنتان است.

وی بیان کرد: واقعیت این است که هیچ غذایی بیشتر از غذای دیگر توصیه نمی‌شود و خوردن انواع غذاها به حفظ یک رژیم سالم و متعادل کمک می‌کند.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: در افرادی که به تازگی رژیم غذایی کاهش وزن را شروع کردند دریافت صحیح انواع مواد مغذی اهمیت بیشتری دارد، بنابراین رژیم‌گیرندگان قبل از ایجاد هرگونه تغییر چشمگیر در رژیم غذایی‌تان، حتما با یک مشاور تغذیه مشورت کنند.

* توصیه‌های مهم برای حمایت از سیستم ایمنی در برابر کرونا 

صمدی ادامه داد: مهم‌ترین توصیه برای حمایت از سیستم ایمنی در برابر کرونا داشتن وزن سالم و فعالیت، مصرف سبزی و میوه، محدود کردن فست‌فودها، غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی‌های شیرین است.

 

وی با تاکید بر اینکه تغذیه مناسب از بدن‌تان در طول دوره زندگی(از تولد تا پیری) پشتیبانی می‌کند، گفت: یک رژیم غذایی متعادل از جمله تمام گروه‌های غذایی، به ارتقا سیستم ایمنی بدن افراد کمک می‌کند‌.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.