پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمامی روستاهای چهاردانگه تا پایان سال 98 گازدار می‌شوند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: جعفر احمدپور ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد:  از ابتدای سال 97 افزایش نرخ ارز  به کل سازمان مخصوصا شرکت گاز لطمه وارد کرد که بی‌سابقه بود، مجبور بودیم پیمان‌ها را خاتمه دهیم و پیمانکار جدیدی انتخاب کنیم و همین امر باعث این شد که وقفه‌ای در بهره‌برداری پروژه‌ها اتفاق افتاد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌ها، 250 نصب شبکه داشتیم و 15 روستا گازدار شده و تاکنون 27 هزار مشترک داریم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه 99/9 از جمعیت شهری گازدار هستند، افزود: به جز دو شهر بلده و گزنک بقیه شهرهای مازندران دارای گاز هستند که گازرسانی به بلده و گزنک نیز گلنگ‌زنی شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه خانوار تحت پوشش گاز در روستاها 93 درصد است، بیان کرد: روستاها بالای 20 خانوار گازدار می‌شوند و ما 180 میلیارد تومان در شش ماهه نخست سال برای پروژه‌ها هزینه کردیم.

احمدپور با بیان اینکه 2  هزار و 151 روستا در مازندران گازرسانی شده است، خاطرنشان کرد: مازندران در کل کشور بیشترین تعداد روستاهای گازدار را دارد.

وی ادامه داد: بعد از سال 96 روی خطوط اصلی تغذیه در محور هزار جریب نکا کار انجام شده به هزارجریب تا رسیده است، در هزار جریب گلوگاه 13 روستا وجود دارد که هدف این است که همه روستاها گازدار شوند.

قرار بود تا مهرماه امسال گازرسانی به روستاهای چهاردانگه به اتمام برسد اما به دلایل کمبود اعتبار ریالی، لوله و ممانعت اداره راه، پیمان‌ها به وقفه افتاد و به پایان نرسید، اگر بهانه‌ای ایجاد نشود و موانعی پیش نیاید تا پایان امسال پروژه گازرسانی به روستاهای باقیمانده چهاردانگه به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه همه روستاهای دودانگه گازدار شده‌اند، یادآور شد: در چهاردانگه 103 روستا داریم،70 روستا گازدار شده و بقیه به دلیل ترافیک محور کیاسر به ساری اجازه کار داده نمی‌شد، همچنین ممانعت اداره راه نیز موجب این تاخیر شده است.

این مسؤول در ارتباط با تاخیر پروژه گازرسانی به چهاردانگه بیان کرد: قرار بود تا مهرماه امسال گازرسانی به روستاهای چهاردانگه به اتمام برسد اما به دلایل کمبود اعتبار ریالی، لوله و ممانعت اداره راه، پیمان‌ها به وقفه افتاد و به پایان نرسید، اگر بهانه‌ای ایجاد نشود و موانعی پیش نیاید تا پایان امسال پروژه گازرسانی به روستاهای باقیمانده چهاردانگه به اتمام می‌رسد.

احمدپور با اشاره به طلب و بدهی شرکت گاز، بدهی پیمانکاران از آبان سال 96 را 180 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ما باید طلب‌مان را بگیریم تا برای مردم هزینه کنیم، 250 میلیارد تومان از کل مشترکان صنعتی، دولتی و خانگی طلبکار بودیم که به 110 میلیارد تومان کاهش یافته است، برای اینکه فشار اقتصادی مردم بیشتر نشود از ابتدا تا پایان سال را برای مردم تقسیط می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر قطع گاز مدارس مرکز مازندران در اوایل سال تحصیلی جدید گفت: در مورد مدارس الگوی مصرف مشخص کرده‌اند، اما هزینه‌های قبلی را باید بپردازند، در برخی مدارس در تابستان کسی حضور نداشته و سیستم ایمنی در رگلاتور، گاز را به صورت خودکار قطع می‌کند، برخی هم بابت بدهی قبلی بوده چون کسی در مدرسه حضور نداشته تا پرداخت شود و قطع شده، اما در حال حاضر گاز هیچ مدرسه‌ای در کل استان قطع نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.