پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

به‌خاطر علاقه به حرفه‌ام، با درآمد پایین می‌سازم

قلی‌پور با بیان اینکه لاک‌تراشی زحمت زیادی دارد، اضافه کرد: از درآمد این کار تقریباً راضی هستم و به‌خاطر علاقه به این حرفه با درآمد کم هم می‌سازم.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از بلاغ، نمایشگاه ملی تخصصی صنایع دستی در شهرستان ساری با حضور هنرمندان 16 استان کشور در 59 غرفه به‌صورت رسمی از 5 فروردین آغاز به‌کار کرد.

 

استاد تقی قلی‌پور، مسئول غرفه لاک‌تراشی ـ ساخت ظروف با چوب ـ که از اهالی چهاردانگه ساری است، در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه 30 سال سابقه فعالیت در این شغل را دارم، اظهار داشت: بیشتر صنایع دستی لاک‌تراشی را با چوب افرا، توسکا و ولیک درست می‌کنم.

 

وی با ابراز علاقه‎مندی به شغل لاک‌تراشی، افزود: به‌دلیل علاقه فراوان در سن 13 سالگی از پدربزرگ و عمویم این حرفه را آموختم.

 

قلی‌پور با بیان اینکه لاک‌تراشی زحمت زیادی دارد، اضافه کرد: از درآمد این کار تقریباً راضی هستم و به‌خاطر علاقه به این حرفه با درآمد کم هم می‌سازم.

 

وی با اشاره به اینکه اجناس لاک‌تراشی‌شده قیمت خاصی ندارد، ادامه داد: هرکسی براساس علاقه‌مندی و ذوق هنری قیمتی بر روی اجناس می‌گذارد.

 

مسئول غرفه لاک‌تراشی بیان کرد: از ظرف‌های چوبی در دوران قدیم استفاده فراوان می‌شد، به‌طوری که غذای مهمانان را در آن می‌ریختند و بر سر سفره می‌گذاشتند.

 

قلی‌پور با بیان اینکه تاکنون در 10 نمایشگاه درون‌استانی حضور داشته‌ام، گفت: علاقه‎مند به شرکت در نمایشگاه استان‌های دیگر و خارج از کشور هستم، ولی تاکنون از جایی برای شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی معرفی نشدم.

 

laktrashi

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.