پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بزرگترین و پر هزینه ترین پرچم ایران بعد از چند ماه از بین رفت!

در اینکه شهردار محترم با حسن نیت و ثبت نام کیاسر در رکوردهای کشور، اقدام به ساخت و نصب چنین پرچم بزرگی با سازه مخروطی ۱۰۰ متر کرده، اما حقایقی هست که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت و امیدواریم آقای شهردار به آنها توجه کند

11

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از کیاپرس، تقریبا یکسال قبل، در رسانه‌ها خبری با تیتر «نصب بزرگترین پرچم ایران درکیاسر»  منتشر شد که به نوعی موجب حیرت یا شوق مردم منطقه و صاحبنظران شد. برخی معتقدند خلیل انتظاری می‌خواست با چنین اقدامی، نوید آبادانی و سازندگی جدی و زودهنگام شهر کیاسر را بدهد و اعلام کند برای جلوس بر عمارت شهرداری کیاسر، برنامه‌ دارد.

 

از همین رو انتظاری در تاریخ ۲۱ مرداد ۹۳ در گفت‌وگویی، اظهار کرد: «بزرگ ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط شهرداری کیاسر نصب می‌شود. وی افزود: پرچم به عنوان نمادی از باورها، ارزش ها و هویت هر کشور جایگاه ویژه ای در معرفی فرهنگ و اعتقادات هر ملت دارد و پرچم جمهوری اسلامی ایران به استناد اصل ۱۸ قانون اساسی سمبل و نماد ملیت، مذهب و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

 

شهردار کیاسر از عملیات اجرایی نصب بلندترین پایه برای بزرگ ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز شهر کیاسر خبر داد و گفت: بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در ارتفاع ۲۰۰ متری شهر کیاسر با همت شهرداری این شهر در حال نصب است و نوع سازه پرچم مخروط فولادی و ارتفاع پایه آن ۱۰۰ متر مربع است.

 

وی بیان کرد: اجرای پایه پرچمی با ارتفاع حدود ۱۰۰ متر به مفهوم به اهتزاز در آوردن پارچه‌ای به ابعاد بیش از ۲۵ در ۲۵ متر است».

 

و امروز پس از گذشت ۲ سال از حضور انتظاری در شهرداری کیاسر، اینکه چقدر وی در رسیدن به اهدافش موفق بوده، را افکار عمومی، مردم کیاسر و صاحبنظران باید قضاوت کنند. اما درباره نصب پرچم از همان ابتدا، موافقان و مخالفانی بوده‌اند که در محافل عمومی و خصوصی، اظهارنظر می‌کردند.

 

موافقان نصب بزرگترین پرچم ایران در کیاسر را مایه افتخار می‌دانستند و حتی زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه و نشاط برای اقدامات بزرگتر که با اتحاد و همدلی مردم دور از دسترس نبود. مخالفان، کمبود درآمد شهرداری و پرداختن به اموری مهمتر را ترجیح می‌دادند و علاوه برآن، آب و هوای کوهپایه‌ای و بادهای شدید و نسبتا طولانی درماه‌های سرد سال را در بقا و دوام این پرچم که تقریبا ۱۰۰ متر ارتفاع و پارچه‌ای به ابعاد ۲۵ در ۲۵ متردارد، مفید نمی‌دانستند که با گذر زمان چنین نیز شد و پرچم کیاسر که حتی در خلوت و خاموشی شب‌ها صدای مهیبی در اثر وزش باد ایجاد می‌کرد، این روزها، دیگر خبری از پیچ‌وتاب‌ها و رقص‌ و صداهایش نیست!

 

parcham-kiasar

 

در اینکه شهردار محترم با حسن نیت و ثبت نام کیاسر در رکوردهای کشور، اقدام به ساخت و نصب چنین پرچم بزرگی با سازه مخروطی ۱۰۰ متر کرده، اما حقایقی هست که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت و امیدواریم آقای شهردار به آنها توجه کند:

 

۱: در شرایطی که منطقه چهاردانگه و شهر کیاسر از محرومیت رنج می‌برد و حتی از ابتدایی‌ترین خدمات شهری بی‌بهره است آیا نصب بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران دراین شهر چه ضرورتی داشت؟

 

۲: بر اساس آمار منابع آگاه، اجرای پایه پرچمی با ارتفاع حدود صد متر و نصب این پرچم با سایر اجزا،  بیش از یکصد میلیون هزینه داشته است و برخی رقم آن را تا ۱۸۰ میلیون تومان نیز ذکر کردند، آیا اگر این رقم صرف امور زیربنایی و مبلمان شهری می‌شد بهتر و سزاوارتر نبود؟

 

۳: آیا نصب پرچمی کوچکتردر حد معمول و معقول، نماد باورها، ارزش‌ها و هویت شهر محسوب نمی‌شد؟

 

۴: شهردار برچه اساسی و بر مبنای چه اصول کارشناسی شده‌ای، اقدام به نصب بزرگترین پرچم ایران در کیاسر کرد در حالی که شرایط جوی، وزش بادهای نسبتا شدید، سرما، بارش برف و یخبندان منطقه چهاردانگه، حداقل در شهرستان ساری زبانزد است و از همان ابتدا می‌شد سرانجام نصب چنین پرچمی را پیش‌بینی کرد.

 

البته نباید غافل شد که نصب این پرچم، در افکار عمومی، شور و هیاهوی فراوانی داشت و نام انتظاری را روی زبان‌ها انداخت و حتی در عملکرد مثبت شهرداری کیاسر نزد مسئولان شهرستان، تاثیرگذار بوده به گونه‌ای که جواد واحدی فرماندار ساری، در  تاریخ ۲۸ بهمن ۹۳ در جلسه اداری این شهرستان، «شهرداری کیاسر را در بین شهرداری های تابعه مرکز استان، شهرداری برتر عنوان کرد و با اشاره به اینکه اتفاقات خوب عمرانی و فرهنگی در شهر کیاسر افتاد، گفت: شهرداری کیاسر با اینکه اعتبارات کمی دارد اما شور و نشاط در منطقه ایجاد کرد و بقیه شهرداری‌ها باید از این مرکز الگو بگیرند».

 

البته انتخاب شهردار کیاسر به عنوان شهرداری برتر، مایه خوشحالی و خرسندی است اما ای کاش آقای فرماندار حداقل نمونه‌هایی از اتفاقات خوب عمرانی این شهر را نام می‌برد و معیار انتخاب این شهرداری بر اساس کدام اقدامات، و اجرای چه طرح و پروژه‌هایی بوده است؟

 

درپایان برای شهردار جوان و پرانگیزه کیاسر آرزوی موفقیت داریم و پیشنهاد می‌کنیم آقای شهردار با تلاش بیشتری، به آبادانی و اموری چون تکمیل پروژه بهسازی ورودی شهر کیاسر بپردازد که درصورت موفقیت در این پروژه، یادگار بزرگی از خود به جای می‌گذارد. همچنین امیدواریم شهر کیاسر که از قدمتی تاریخی برخوردار است به همت شهردار کوشا به سرعت رشد کند ودر آینده‌ای نزدیک به شهر توریستی و تفریحی تبدیل شود.

 

11 نظرات
  1. احمد کفشگر کیاسری می گوید

    با سلام و احترام. کارهای بدون کارشناسی شده را عده ای انجام می دهند که هم هزینه بر است و هم غیر مفید. حالا اگر کیاسر بر بامش پرچم نداشته باشد چی ازش کم می شه. به قول ضرب المثل معروف. برو فکر نان کن که خربزه آب است …….

    1. روزبهان می گوید

      همین که به فکرنان هستیم از شهرهای هم ترازخودعقب ترهستیم بایدبلندپروازبودتابه جایی بلندرسیداین شهردارهم میتوانست بگوییدجاده ورودی رابرای چه زیباسازی کنم برای چه به زیباسازی شهرفکرکنم اصلاچرادرکیاسر (ترینها)رابه راه بیندازم تامافکرمان رااصلاح نکنیم همین میشودکه اماررشدمنفی جمیعت

  2. اصغری می گوید

    نصب پرچم از نظر من کار بسیار خوبی بود. حالا اینکه بد نصب شد یا مراقبت نشد یا هر چیز دیگر … موضوعی دیگر است. برای نمونه اگر هزینه ساخت برج میلاد را بر می‌داشتند و اختصاص به زنان بی‌سرپرست می‌دادند هزاران زن در تهران به نان و نوایی می‌رسند اما ایا این بهانه دلیل خوبی هاست که شهرداری تهران دست از زیباسازی شهر بردارد و بگوید در فلان نقطه شهر (ویا حتی کشور) مشکلی هست پس زیباسازی را کنار بگداریم و صرفا به حل مشکلات بپردازیم…

  3. شهروند می گوید

    انتقاد کردن راحت اقای که انتقاد میکنید چند تا از خدمات خود را به شهروندان کیاسری نام ببر همین پرچم زدن هم بودجه میخواد

  4. دلسوز می گوید

    در دوران انتظاری پرچم ایران در شهر کیاسر نصب شد همچین تعریض وروی شهر کیاسر و زیر سازی آن که به اعتقاد شهروندان کار بزرگی بوده است نصب دو المان شهری تندیس شهید مطهری و کشاورز و لمپا، جشن بزرگ خیار و سیب، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی، اسفالت معابر سطح شهر، پیاده رو سازی معابر شهری، راه اندازی سنگ شکن، پرداخت بخشی بدهی شهرداری، پرداخت حقوق معوق پرسنل شهرداری، اغاز کانال خیابان معلم، راه اندازی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، پروژه حمام شهر، ساماندهی گلزار شهدا، نصب روشنایی در پارک شهر و میدان خرید دو دستگاه خودرو برای شهرداری اینها همه در ۱۷ ماه انجام شده است.

  5. صادقی می گوید

    سایت کیاپرس مگر با پرچم کشور مشکل داره که در شهر کیاسر نصب شد اگه میخاد پرچم …….نصب

  6. بانو می گوید

    نصب پرچم کار خوبی بود
    ولی میشد یک پرچم کوچکتر و کم هزینه تر استفاده نمود و حداقل هزینه در بخش دیگه استفاده میشد
    نکته جالب توجه این بود رنک قرمز پرچم اصلا ثبات نداشته و دو تکه بود یکی کمرنگ و یکی پررنگ
    برای ما پرچم مساله نیست ولی برای شهردار و شهرداری بود چون تا قبل از نصب پرچم تو هر خبری میگفتن به زودی پرچم نصب میشه پرچم اینطور شده پرچم اونطور شده
    پس ما هم توقع اینو داشتیم که این پرچم چیز قابل توجهی باشه که نبود

  7. اتابک می گوید

    بادرود. باقسمت اول کامنت بانو موافقم . نصب پرچم ایران دراکثر تقاط ایران انجام شده است وبالاخره خود پرچم دراثر شرایط جوی از بین خواهد رفت . ولی دوستان مراسمات دیگری هم هست که خیلی هزینه ان بیشتر از نصب پرچم میباشد .میشود از انها هم گزارش تهیه کرد به سمع ونظر مردم رساند .

  8. جعفر می گوید

    فکر نکنم اصل این کار(نصب پرچم ) دارای ایراد باشه در هر صورت این کار هم جز طرحهایی بوده که در اکثر شهرها اجرا شده و نمای خیلی زیبائی هم به شهر داده حال اگه در جزئیات ایراد وجود داشته نباید اصل کار و اجرا کنندگان رو زیر سوال برد در ضمن بنده دقیقا متوجه نشدم شما با اصالتا بانصب پرچم مخالفید یا کلا با شهردار و کارهاش ؟؟!!!

  9. جابر شریعت نژاد کیاسری می گوید

    کسی نیست که با پرچم مخالف باشه . با شهردار هم کسی خورده حساب نداره .
    حرف بر سر اولویتها و ضرورتهاست . برنامه های شهرداری چه اقدامات درون سازمانی باشه یا برنامه های عمومی در نهایت به مردم بر میگرده . اگر مردم ناراضی باشند پس یه جای کار ایراد داره .
    نیاز امروز کیاسر قطعا پرچم و تندیس و …. نیست . شخصا در یک مورد نیازمند اقدام کارشناسی شهرداری بودم ولی متاسفانه ضعف مشهود پرسنل مربوطه باعث مشکلاتی شده . منکر مساعدت ایشان نمیشم ولی کاری که باید کارشناسی باشه با اولویت تبلیغاتی انجام میشه
    شورا هم که در تضاد واضح با افکار شهردار قدرت دخالت در خودش نمی بینه
    باور این مردم قطعا متوجه عدم کارایی و اثربخشی پرچم و حمام سنتی و آب نما و آبشار و لمپا و دوچرخه و …. بوده و هست . بعضی از این موارد کپی شده از شهرهای دیگه .
    ما بیرون گود نشسته ایم و داد میزنیم لنگش کن؟
    شاید خودمون هم شهردار بودیم بدتر از این کار میکردیم پس باید تا یه جایی به انتظاری حق بدیم در این مدت فرصتها رو از دست بده و تک به تک رو خراب کنه . هنوز تماشاگرها شعار “حیا کن کیاسر رو رها کن سر ندادند”
    امیدوارم کنایه تلخ من باعث نشه یادم بره عباس و سید و … چه زحمتی می کشند

  10. علی جهان ارای می گوید

    باعرض سلام خدمت همشهریان عزیز بنده نه روابط عمومی شهرداریم ونه سخن گوی شهردار ولی منباب روشن شدن اذهان عمومی به عنوان کارگر زیباسازی شرکتی شهرداری و مسئول نصب پرچم باید عرض کنم پرچم یک وسیله مصرفی بوده وباشرایط جوی ومناسبتها میبایست تعویض گردد مانندسایرشهرهای کشور لذا باتوجه به نزدیکی ایام محرم ونصب پرچم سیاه ومستهلک شدن پرچم قبلی و نیازبه هزینه وکارجهت نصب پرچم جدید شهرداری باتوجه به خرید پرچم نوسه رنگ مقدس ایران ازنصب ان دراین فاصله زمانی کوتاه جهت نصب پرچم سیاه خودداری کرده تابعد ازایام محرم پرچمی نوبه اهتزاز دراید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.