پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های مازندران

استان مازندران از روز پنج‏شنبه ۲۶ لغایت ۲۸ شهریور ماه جاری شاهد بارش متناوب رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش چهار تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا خواهد بود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از فارس، بارش باران از دقایقی پیش در  شهرستان ساری آغاز شده که براساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران این بارش‌ها از فردا با کاهش دما، وزش باد و رعد و برق همراه است.

 

با توجه به اینکه با بارش باران شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی هستیم که تردد برای مردم با مشکل مواجه می‌شود، لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

با توجه به اینکه روزهای پایانی تعطیلات تابستانی است، مسافران بسیاری در شهرستان‌های مازندران حضور دارند که امیدواریم با رعایت مسائل ایمنی شاهد حادثه‌ای نباشیم.

 

* هوای مازندران بارانی و سرد می‌شود

مدیرکل هواشناسی مازندران  اظهار کرد: پیرو اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی استان از روز پنج‏شنبه ۲۶ روز شنبه ۲۸ شهریور ماه امسال به‌دلیل تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی سطح زمین و عبور امواج تراز میانی جو از روی سواحل جنوبی دریای خزر و وقوع متناوب رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش چهار تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای استان هستیم.

 

نوربخش داداشی بیان کرد: به‌دلیل مواج و طوفانی بودن دریای خزر، از شنا کردن و تردد قایق‌های کوچک و تفریحی در دریا خودداری شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به مه‌‏آلود بودن جاده‌ها و مناطق کوهستانی،‏ هنگام تردد احتیاط لازم صورت گیرد.

 

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‏‌ها و مسیل‏‌ها به‌ویژه از روز پنج‌شنبه تا صبح شنبه، پیش‌بینی می‌شود که تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی لحاظ شود.

 

* آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌: براساس پیش‌بینی هواشناسی از روز پنج‌شنبه ۲۶ تا صبح روز شنبه ۲۸ شهریور ماه امسال شاهد بارش باران، رعد و برق، کاهش دما و مواج شدن دریا در استان هستیم.

 

علی اصغر احمدی با بیان اینکه مسافران زمان رانندگی به‌ویژه هنگام شب مقررات و مسائل ایمنی را رعایت کنند، افزود: همچنین با توجه به مواج شدن دریا شنا کردن در دریای خزر ممنوع اعلام شده‌ است.

 

وی اضافه کرد: افراد از تردد قایق‌های تفریحی و ماهیگیری نیز در دریای خزر خودداری کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: دامداران به‌ویژه در مناطق کوهستانی دام را به مناطق امن انتقال دهند تا شاهد خسارتی نباشیم.

 

احمدی با تأکید بر آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، اظهار داشت: شهرداران و دهیاران نیز باید آماده باشند تا مردم با مشکلی مواجه نشوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.