پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هوای مازندران تا هشت درجه سردتر می‌شود

0

هفته نخست فصل زمستان در مازندران رنگ و بوی این فصل سرد سال را نداشت و در این هفته آسمان آفتابی به همراه دمای هوای بالا شرایط جوی این روزهای استان بود.

جدول اطلاعات مربوط به بیشینه دمای هوای مازندران نشان می دهد که هفته گذشته اکثر نقاط استان دمای هوای بالای ۲۰ درجه سانتی گراد را تجربه کردند به طوری که در برخی نقاط بیشینه دما به ۲۶ درجه سانتی گراد رسید.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : هفته گذشته، مردم استان روزهای آفتابی و گرم را پشت سر گذاشتند به طوری که بیشینه دمای هوای استان در برخی نقاط به ۲۶ درجه سانتی گراد رسید.

علی اصغر بسطامی افزود : روزهای آفتابی و گرم مازندران به مدت یک هفته مهمان مردم این استان بود و پس از آن از شب گذشته با ورود سامانه بارشی این گرمای هوا رفته جای خود را به هوای سرد و بارانی داده است.

وی ادامه داد : با ورود این سامانه بارشی از غرب مازندران، از شب گذشته موجب بارش برف در ارتفاعات شد به طوری که این بارش برف در برخی نقاط تا ۴۰ سانتی متر گزارش شد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران گفت : با وجود پیش بینی ها و انتظار برای بارش باران در استان ، اما امروز نیز مازندرانی ها هوای تا حدودی گرم را احساس کردند به طوری که بیشینه دمای هوای امروز ساری، مرکز این استان به  ۱۷ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه سه سامانه بارشی این هفته در مازندران مستقر می شود، افزود : غروب یکشنبه نخستین سامانه بارشی وارد استان می شود و تا صبح دوشنبه در استان باقی می ماند.

بسطامی افزود : دومین سامانه بارشی از غروب سه شنبه وارد مازندران می شود و تا صبح چهارشنبه اکثر مناطق استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی ویژگی این ۲ سامانه بارشی را بارش پراکنده و نقطه ای در مازندران اعلام کرد و گفت : سومین سامانه بارشی از غروب پنجشنبه تا جمعه وارد استان می شود و این سامانه بارش و سرمای بیشتری را با خود به همراه دارد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران مدت زمان ماندگاری این سامانه بارشی را تا هفته آینده ذکر کرد و افزود : در طول این هفته دمای هوای استان ۶ تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش می یابد و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود.

ساری ، مرکز مازندران امروز هوای ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد دارد و کمینه و بیشینه دمای هوای ۷ و ۱۷ درجه سانتی گراد برای امروز این شهر پیش بینی شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.