پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش دما و وزش باد گرم در آسمان مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری  گاهی با افزایش ابر به‌ویژه در ارتفاعات و غرب استان با رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای جمعه و شنبه با شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی سطح زمین شاهد افزایش دما ، وزش باد گرم (گاهی نسبتا شدید) در سطح استان به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به  احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، اضافه کرد: باتوجه به این موضوع،  تسریع در برداشت شالی‌های رسیده و پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع مورد تاکید است.

رضوی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعدازظهر شنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی سطح زمین همراه با عبور امواج در تراز میانی جو انتظار داریم شاهد رگبار باران ، وزش باد نسبتا شدید ،کاهش دما و رعدوبرق در سطح استان باشیم.

وی ادامه داد: باتوجه به این سامانه، احتمال اختلال در عملیات برداشت شالی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در محورهای کوهستانی وجود دارد که توصیه می‌شود از برداشت برنج پرهیز شود و در تردد جاده‌ای نیز احتیاط شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران طی روزهای آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /86034/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.