پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دردسرهای کم بارشی پاییزی در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: معمولا از ۱۵ شهریورماه انتظار بارش‌های پاییزه را در آسمان مازندران داریم اما آنچه که مهم بوده این است که پاییز دیررسی داشتیم.

وی با اشاره به هوای گرم پاییزه در آسمان مازندران، افزود: معمولا در طول سال انتظار سه تا پنج سامانه پربارش  همراه با هوای سرد را در مازندران داریم که از 15 آذر آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه می‌یابد که اظهارنظر در این زمینه خیلی زود است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: پاییز دیررسی داشتیم و براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی نیز طی یک هفته تا 10 روز آینده نیز سامانه بارشی که آسمان مازندران را تحت تاثیر قرار دهد، نداریم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه پاییز فصلی است که انتظار بارش داریم و نیاز به بارندگی داریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه نیازهای آبی کشت پاییزه استان مازندران هنوز مرتفع نشد که این وضعیت خوب نیست.

رضوی یادآور شد: روزها در جاده‌های کناره شاهد مه غلیظ هستیم که نشان‌دهنده این است که شرایط برای بارندگی مهیا نیست.

وی با اعلام اینکه دست‌کم تا ۲۰ روز آینده بارندگی در آسمان مازندران نداریم و شاهد بارش‌های پراکنده و خفیف هستیم، خاطرنشان کرد: باتوجه به نیاز آبی تاکید ما بر بحث مدیریت مصرف بوده که باید موردتوجه قرار گیرد.

 /86034/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.