پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح دستگاه شتاب‌نگار در کیاسر + تصاویر و فیلم

یک دستگاه شتاب‌نگار ا به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور مسئولین استانی و بخش چهاردانگه به ارزش 20 میلیار ریال در محل هواشناسی کیاسر افتتاح شد.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری کیاسر یک دستگاه شتاب‌نگار امروز سه شنبه 6 آبان 1399 به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور حجت الاسلام جلایی امام جمعه ، جعفری بخشدار چهاردانگه، کاظمی شهردار کیاسر، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کیاسر، مسئولین و کارشناسان اداره راه و شهرسازی استان مازندران و مسئولین بخش چهاردانگه به ارزش 20 میلیار ریال در محل هواشناسی کیاسر افتتاح شد.

دستگاههای شتاب‌نگار جدید آنلاین، امکان پاسخ صریح و هشدار سریع دارند که محل دقیق کانون زلزله و هشدار سریع لحظاتی قبل از زلزله ثبت می‌شود.

مهندس یوسفی رییس اداره بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی به خبرنگار صدا و سیما گفت: دستگاه شتاب‌نگار مبنای زمین را در قسمت های مختلف شهری با جزئیات به ما می‌دهد و برای ایمن سازی و استحکام شهر بسیار مفید می‌باشد.

خانم یوسفی درباره کاربرد این دستگاه اظهار داشت: از کاربرهای دیگر این دستگاه این است که در هنگام وقوع زلزله اگر کانون زلزله بر روی دستگاه لرزه نگار باشد، دستگاه لرزه نگار از کار می‌افتد اما دستگاه شتاب نگار اگر کانون زلزله روی دستگاه باشد، دستگاه از کار نمی‌افتد و رکوردهای دریافتی را می‌تواند برای واکنش‌های سریع و امداد و خدمات رسانی ارسال نماید.

شهر کیاسر که در فاصله ۷۰ کیلومتری شهرستان ساری واقع است به دلیل قرار گرفتن  بر روی گسل شمال البرز، مجموعه گسل‌های آستانه و شاخه‌ای از گسل‌های” لَلِه بند” شاهد وقوع زلزله‌های بسیار بوده است.

گزارش از میثم خادمی خبرنگار صداوسیما در چهاردانگه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.