پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح اولین خانه هلال روستایی در روستای خالخیل + تصاویر

افتتاح اولین خانه هلال روستایی در روستای خالخیل دهستان گرماب با حضور بخشدار چهاردانگه

0

به گزارش روابط عمومی بخشداری چهاردانگه، مرتضی جعفری در حاشیه افتتاح خانه هلال خالحیل گفت: مهمترین هدف خانه های هلال روستایی توانمند سازی اهالی در مواقع حوادث و بحران است كه دسترسی به روستاها دشوار می شود.
بخشدار چهاردانگه ضمن تاکید بر امر آموزش بالاخص آموزش دختران و بانوان روستا یادآور شد: باید فعالیت های دیگر هلال احمر اعم از امداد و نجات، دپوی اقلام و تجهیزات مورد نیاز نیز در این اماكن صورت بگیرد.
جعفری تاكید كرد: دهیاران اجرا كننده خانه هلال خواهند بود هماهنگی لازم با جمعیت هلال احمر برای آموزشهای مختلف امدادی و نحوه استفاده از تجهیزات صورت گرفته است، لذا از دهیاران تقاضا داریم تمام اهتمام خود را جهت احداث این اماكن در روستای خود به كار گیرند.
بخشدار چهاردانگه در بخش دیگر از صحبت خود ادامه داد: بخش چهاردانگه بسیار حادثه خیز است و علاوه بر بلایای طبیعی مانند سیل، رانش زمین و ریزش کوه و بارش سنگین برف و باران و… با مشكلاتی از قبیل آتش سوزی، تردد مسافران و گردشگران در جاده های جنگلی و کوهستانی بالاخص در روزهای پایانی هفته و … نیز مواجه است لذا باید توجه بیشتری در زمینه آموزش مسائل امدادی به شهروندان داشته باشیم.
جعفری ضمن ستایش از پیشگامی اعضاء شورا و دهیار روستای خالخیل در راه اندازی اولین خانه هلال در چهاردانگه، تاكید كرد: دهیاران باید همكاری لازم با جمعیت هلال احمر جهت جانمایی و احداث خانه های هلال روستایی را داشته باشند.
وی تصریح كرد: تلاش خواهیم كرد تا در سال 98 با همكاری بخشداری، آموزش و پرورش و هلال احمر طرح آموزش همگانی در این زمینه را در چهاردانگه اجرا و به استاندارد مطلوبی برسانیم.  جعفری ضمن تاكید بر نقش موثر آموزش و پرورش تصریح كرد: آموزش در هر حوزه ای اصل اول توسعه و ترقی است لذا فرهنگ نیاز به آموزش نیز باید در جامعه نهادینه شود.
بخش چهاردانگه متشكل از سه دهستان گرماب، چهاردانگه و پشتکوه و جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر در جنوب شهرستان ساری و راه ارتباطی مازندران و استانهای جنوبی البرز واقع شده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.