پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعلام انزجار از اهانت سربازان سعودي به نوجوانان ایرانی مصداق امربه معروف است

امام جمعه چهاردانگه گفت: اعلام انزجار از اهانت سربازان سعودي در هتك حرمت به نوجوانان ایرانی مصداق امربه معروف و نيازمند عزم همگاني است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، حجت الاسلام يوسفعلي تيموري، امام جمعه چهاردانگه امروز ( 23 فروردين 1394 ) ضمن اعلام انزجار خويش به عمل شنیع سربازان عربستان در هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده در خصوص حج عمره و اهميت آن به خبرنگار خبرگزاري شبستان گفت: حج اصغر (عمره) در روايات متعدد وارد شده و در ماه رجب بسيار موكد است.

 

وي با بيان اينكه عمره مستحب موكد است، اظهار داشت: حج عمره واجب نيست و جاي حج تمتع را نمي گيرد به عبارت ديگر اگر شخصي موفق به عمره شد بدين معني نيست كه حج واجب از وي ساقط شده بلكه اگر مستطيع است بايد زمينه مقدمات رفتن به تمتع را فراهم كند.

 

حجت الاسلام تيموري با بيان اينكه حج عمره يك امر تشريفاتي و تفريحي نيست بلكه يك امر عبادي است، گفت: عمل گستاخانه سربازان سعودي که برای نوجوانان ایرانی در فرودگاه جده رخ داده موضوعی است که روح و روان ملت را آزرده كرده و نباید به سادگی از آن گذشت تا ديگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

 

وي با اشاره به اينكه در اين روزهاي اخير شاهد اعتراض جمع کثیری از مردم ايران اسلامي به عمل شنیع سربازان عربستان در هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، بوديم كه مجازات عاملان اهانت به زائران ايراني فرياد زدند، تاكيد كرد: این بی ادبی عربستانی‌ها برای ملت ایران غیرقابل تحمل است و دستگاه دیپلماسی ايران باید هر چه سریعتر بی حرمتی را که نسبت به ملت ایران صورت گرفت، پاسخ دهند.

 

حجت الاسلام تيموري با بيان اينكه مسئولين سعودي بايد متواضعانه از ملت ايران عذرخواهي كنند، گفت: دولت عربستان بیشتر از این که به فکر صیانت از ارزش‌های الهی باشد، به دنبال حفظ قدرت و سلطه خود بر مسلمانان است.

 

وي با اشاره به فرموده امام حسين(عليه السلام) پيرامون اينكه «اگر دین نداریم باید آزاده باشیم»، اظهار داشت: آزادگي از مولفه هاي عزت نفس است و ملت ایران كه ملتي عزت مند هستند نباید با بی احترامی با آنها رفتار شود.

 

حجت الاسلام تيموري از دولت و مجلس شوراي اسلامي خواستار شد تا برنامه اي را برگزينند كه عزت كشور و ملت حفظ شود و اگر دستگاه ديپلماسي در برابر اهانت به زائران ايراني سكوت كند و ايران را ضعيف نشان ندهد به صلاح مسلمانان نيست.

 

وي افزود: با دلار و دينار نمي شود به مقابله با دولت سعودي كه جهت ضربه زدن به مسلمانان نفت خود را به بهاي اندك مي فروشد، برخاست بلكه بايد براي دوام عزيمت به مسجد الحرام و مسجد النبي مسئولين وزارت خارجه و مجلس شوراي اسلامي بنشينند و از موضع قدرت  تدبيري بيانديشند تا عزت ملت ايران حفظ شود.

 

حجت الاسلام تيموري با بيان اينكه حاشيه نشينان خليج فارس شعور ندارند و نمي دانند كه دولت عربستان به جهت ترس از گسترش فرهنگ شیعی در کشورش با استكبار هم دست شده و به مسلمانان تعرض مي كند، گفت: همه ملت، دولت و مجلس بايد انزجار و اظهار تنفر خويش را از عمل گستاخانه سربازان سعودي اعلام كنند و كارهاي عملي نظير لغو عمره و حذف آن از سبد خانوارهاي ايراني را به عهده مراجع قانوني بگذارند.

 

وي با اشاره به عمل برخي از ايرانيان جهت انصراف از عمره، تصريح كرد: تذكر و اعلام انزجار نوعي امربه معروف و نيازمند عزم همگاني است اما لغو عمره و انصراف از حج اصغر، همان نهي از منكر وظيفه دولت و مجلس است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.