پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وجود 18 نقطه حادثه‌خیز در جاده ساری – کیاسر

رئیس اداره راه و شهرسازی ساری گفت: 18 نقطه حادثه‌خیز در جاده ساری به کیاسر وجود دارد.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از فارس  ، عمران فلاحی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره مشکلاتی که در جاده ساری به کیاسر وجود دارد، اظهار کرد: این محور بیش از 18 نقطه حادثه‌خیز دارد.

 

وی افزود: گولاک‌دره، عبور تاکام، منطقه سه‌بن، نقیبده، علمدارده، کسوت، عبور مرغداری، پل گرماب، کلاج خسه، دیدو، مازا، هواشناسی کیاسر، رانشی شمسک، رانشی پیچ ایول، سیاه‌رز و بالادست شهر کیاسر از مهم‌ترین نقاط رانشی این منطقه است.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی ساری، خاطرنشان کرد: در منطقه سیاه‌رز که بعد از منطقه تلمادره است، هر روز یک تریلر دچار سانحه می‌شد که با ایجاد پَد خاکی تا حدودی این مشکل حل شد.

 

این مسئول درباره ایجاد علائم رانندگی در این محور، بیان کرد: بسیاری از علائم رانندگی بر اثر تصادف از بین می‎رود، از طرفی این علائم سرقت هم می‌شود.

 

فلاحی با بیان اینکه در ایام زمستان بیش از 15 درصد تابلوهای رانندگی تخریب می‌شوند، ادامه داد: در سه ماه قبل، دو هزار تابلو در این مسیر نصب کردیم که قیمت یک پایه تابلو حدود 220 هزار تومان است.

 

وی درباره خط‌کشی نکردن محور ساری به کیاسر، تصریح کرد: برای خط‎کشی پیمانکار تعیین می‌کنیم و پیمانکار بعد از اجرای خط‌کشی 6 ماه دوره تضمین به اداره راه و شهرسازی می‌دهد.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی ساری، اضافه کرد: پیمانکار متعهد می‌شود در طی 6 ماه اگر خط‌کشی دچار مشکل شود، مجدد عملیات را اجرا کند اما در این محور به‌دلیل ریزش شیرابه توسط کامیون‌های حمل زباله، خط‌کشی تنها دو ماه بیشتر دوام نمی‌آورد.

 

این مسئول با اشاره به مه‌گیر بودن این محور، بیان کرد: ایجاد روشنایی در این مسیر نیز یکی از ضروریات است ولی اعتبار مورد نیاز برای اجرای روشنایی بسیار کم است.

 

فلاحی خاطرنشان کرد: در یک نقطه از این محور حدود یک‎ونیم کلیومتر ایجاد روشنایی انجام شد ولی برای ایجاد روشنایی در طول مسیر ضمن نیاز به اعتبار، مشکل شبکه برق داریم که بحث هزینه آن هم مطرح است.

 

وی خواستار مشارکت بیمه‌ها در رفع نقاط حادثه‌خیز جاده شد و اظهار کرد: شرکت‌های بیمه‌گذار برای رفع نقاط حادثه‌خیز، اعتباراتی در اختیار دارند که نیاز است ورود پیدا کنند.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی ساری، گفت: در صورت مشارکت بیمه‌ها، میزان خسارت به این واحدها نیز کاهش می‌یابد که در یک مورد پس از ورود یک شرکت بیمه‌ در سه‌راهی کیاسر، میزان تصادف در این مسیر کاهش پیدا کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.