پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۲۰۰ واحد تولیدی تعطیل در کشور واگذار می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرندی ظهر چهارشنبه در نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی با اظهار اینکه تکمیل طرح‌های تولیدی و صنعتی از جمله گام‌ها برای بهبود فضای کسب و کار در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین‌تر از ۴۰ درصد ظرفیت درحال فعالیت هستند که برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت آن در دستور کار قرار دارد.

وی راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده را از جمله مأموریت‌های مهم بیان کرد و گفت: دو هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در کشور تعطیل است که باید با واگذاری به سرمایه گذاران واجد شرایط فعال شوند.

وی با عنوان اینکه فهرست این واحدهای تعطیل شده برای سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد، گفت: هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده برای واگذاری آماده شده است.

معاون وزیر صمت به کاهش شاخص تولید در ۲۴ رشته تولیدی و صنعتی در کشور اشاره و اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش خالی صنعت و واردات ۱۴۲ محصول اساسی از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌ها است.

زرندی ایجاد هلدینگ های سرمایه گذاری و تمرکز برای ظرفیت سازی در حوزه صادرات و واردات را از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای جهش تولید بیان کرد و با اظهار اینکه موضوع تلاطم بازار ارز با صادرات و ارزآوری ناشی از آن کنترل می‌شود، ادامه داد: توزیع محصولات مسئله مهم دیگر در تنظیم بازار است که از این رو ساماندهی توزیع در کشور آغاز شده است.

وی بازمهندسی فکری در حوزه تولید صنعتی و معدنی را امری الزامی برشمرد و گفت: باید برای بهبود فضای کسب و کار نسبت به تغییر معماری بخش تولید گام برداریم و در این راستا مشکلات مرتبط با حوزه تولید احصاء شده است.

کد خبر 5037075
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.