پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۵۸ شهرستان در خط قرمز ویروس کرونا قرار دارند/ وجود 1.5 میلیون دُز واکسن آنفلوانزا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیما لاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مازندرانی از کمک ۲ هزار میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد: با توزیع این میزان اعتبار کارانه سال ۱۳۹۸ همکاران به طور کامل پرداخت می‌شود.

این مسؤول بهترین راه دستیابی تهیه واکسن کووید ۱۹ را مشارکت ۱۸ کشور در اکووکس دانست و خاطرنشان کرد: معتبرترین منبع تهیه و خرید واکسن کرونا از طریق اکووکس است که ایران هم سرمایه‌گذاری کرد.

لاری درباره مشکلاتی در زمینه پرداخت کارانه کادر درمان و تجمعی  که در دانشگاه علوم پزشکی بابل ایجاد شد، اظهار کرد: کارانه همکاران تابع درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها است با توجه به بحران پیش آمده قدر مطلق کارانه‌ها کاهش یافت.

وی افزایش هزینه بیماران کرونایی، تجهیزات و امکانات حفاظتی برای پیشگیری از ویروس کرونا، تعمیر و بازسازی دستگاه‌های سی‌تی اسکن و اکسیژن ساز را عامل مهمی در کاهش درآمدهای بیمارستانی دانست و افزود: با وجود اینکه همکاران جان بر کف خود گذاشته در خط مقدم مقابله با کرونا تلاش می‌کنند شاهد کم شدن کارانه آنان هستیم.

*انتقال دانش واکسن کرونا به کشور

لاری پروسه تولید واکسن را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: وزارت بهداشت ایران به دنبال انتقال دانش واکسن در کشور است.

او اعمال محدودیت برای مقابله با انتقال ویروس کرونا را منوط به شرایط فرهنگی استان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۸ شهرستان در خط قرمز ویروس کرونا قرار دارند این در حالیست که تصمیمات عاقلانه شهرستانی باید صورت گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی وضعیت ویروس کرونا در مازندران را طبق گزارش‌ها دانشگاه علوم پزشکی استان عادی اعلام کرد و به گفته وی ۱۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند فوت می‌شوند که در موج دوم این میزان در مازندران به ۸ درصد رسید.

*موجودی کشور، یک‌ونیم میلیون دُز واکسن آنفلوانزا

وی در خصوص تهیه واکسن آنفولانزا در کشور گفت: پیش‌بینی ما از دو ماه پیش وارد کردن ۱۶ میلیون دُز بوده است؛ این در حالیست که پارسال ۳۵۰ هزار دُز واکسن وارد و واکسینه صورت گرفت.

لاری با اشاره به اینکه واکسیناسیون آنفلوانزا در کشور براساس اولویت مادران باردار، بیماران خاص، جانبازان و غیره انجام می‌شود، افزود: امسال موجودی ما ۱.۵ میلیون دُز است در حالیکه نیاز ما ۲.۵ میلیون دُز بوده است.

وی تحریم‌ها را مشکل اصلی تهیه واکسن آنفولانزا در کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به تحریم‌های اعمال شده انتقال ارز با مشکل مواجه بود نتوانستیم واکسن آنفلوآنزا را با ارز دولتی وارد کنیم.

*افزایش کیفیت آموزش مجازی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خدمات رفاهی، تحصیلی و بیمه‌ای دانشجویان در دوران کرونا تعطیل نشد، گفت: از ۱۷ خرداد بازگشایی دانشگاه‌ها انجام و با رعایت پروتکل بهداشتی خدمات مطلوب ارائه می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه تست برخی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مثبت بوده است اما فوتی نداشته‌ایم، تصریح کرد: سعی ما افزایش کیفیت در آموزش مجازی است.

لاری که امروز در دانشگاه علوم پزشکی بابل با دانشجویان دیدار داشت با تاکید به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشجویان پرستاری مازندران از کیفیت آموزشی نگران هستند.

*بهره‌مندی دانشجویان از بیمه سلامت

وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت بیمه‌ای دستیاران مسیر مطلوبی را طی می‌کند، اظهار کرد: تاکنون ۸۰۰ دفترچه بیمه سلامت برای دستیاران صادر شده است و در همین راستا با بیمه تامین اجتماعی هم توافقاتی صورت گرفت تا دانشجویان رزیدنت از مزایای این بیمه استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه ۵۰ درصد وام دانشجویی اضافه شده است، گفت: صندوق رفاه دانشجویی مزایایی برای بازپرداخت وام دانشجویی در نظر گرفته است.

 /۸۶۰۰۶/غ/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.