پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پوست اندازی صنایع دستی مازندران برای مخاطب پسندی

مازندران بیش از ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که در ۵۲ رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند .

0

  مسئول توسعه و ترویج صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت که دست سازهای استان با هدف مخاطب پسندی و ایجاد تنوع بر اساس ذائقه و نیاز خریداران باز تعریف می شود .

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عاطفه شعبانی گفت: برای این منظور کمیته طراحی و نوآوری صنایع دستی در میراث فرهنگی مازندران تشکیل می شود.

 

وی ادامه داد : تشکیل این کمیته را برای نخستین بار در کشور حوزه معاونت صنایع دستی مازندران پیشنهاد داده و هم اکنون نیز در مرحله انتخاب اعضای کمیته هستیم .

شعبانی گفت : قرار است این کمیته با عضویت هنرمندان ، کارشناسان و افراد باتجربه در عرصه تولید و بازاریابی صنایع دستی تشکیل شود و تا با استفاده از تجارب و دیدگاههای کارشناسی ، از این پس صنایع دستی برابر نیاز و ذائقه روز مردم تولید شود.

 

وی از معاون صنایع دستی ، کارشناسان باتجربه صنایع دستی ، استادان دانشگاه و هنرمندان برتر و منتخب رشته های صنایع دستی به عنوان اعضای اصلی این کمیته نام برد و افزود : سلیقه و نیاز از عناصر آمیخته با فن بازاریابی و فروش محصولات به شمار می رود که تاکنون در تولید صنایع دستی کمتر به آنها توجه شده است.

 

مسئول توسعه و ترویج صنایع دستی مازندران از برگزاری مسابقه طراحی در صنایع دستی و کاربرد آن در زندگی امروزی در استان خبر داد و گفت که تعدادی از هنرمندان برای عضویت در کمیته طراحی و نوآوری صنایع دستی با برگزاری این مسابقه انتخاب می شوند.

 

وی یکی از عوامل رکود و نداشتن بازار فروش صنایع دستی را لحاظ نکردن فاکتور سلیقه و نیاز روز جامعه دانست و گفت : این در حالیست که در کشورهای دنیا همچون هند و پاکستان از این آمیختگی میان تولیدات صنایع دستی و نیاز جامعه استفاده شده است .

شعبانی افزود : لحاظ کردن سلیقه و نیاز مخاطب ، رونق و احیای صنایع دستی را به همراه خواهد داشت . 

 

این مسئول صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران از فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های صنایع دستی به عنوان نمونه های موفق تلفیق تولیدات صنایع دستی با نیاز روز جامعه یاد کرد و گفت : این دانش آموختگان می توانند با ابتکار عمل و عجین کردن تولیدات صنایع دستی با نیاز زندگی امروزی محصولات مشتری پسندی را وارد بازار کنند .

وی یکسان سازی ایده های ابتکاری صنایع دستی و اصلاح آنها را هم در تولید با کیفیت این محصولات و بازاریابی آنها تاثیر گذار دانست

 

مازندران بیش از ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که در ۵۲ رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند . 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.