پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نظارت قانونی در واگذاری «چشمه سورت» صورت گرفت

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به نظارت جدی بر چشمه آب‌معدنی سورت گفت: اقدامات لازم براساس کتابچه طرح در حال انجام است و براساس نظارت‌ها تمامی اقدامات براساس قانون صورت گرفته و هیچ کم‌کاری نشده است.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «آیا در مزایده چشمه سورت به مردم پشتکوه توجه شده است؟»  در سامانه فارس من خواستار پیگیری این سوژه شدند.

فتح‌الله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در ارتباط با چشمه سورت باتوجه به اهمیت این میراث طبیعی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی مازندران کتابچه‌ای برای این جاذبه با اهمیت تهیه شد و برای اینکه در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد آگهی صورت گرفت.

وی افزود: برنده آگهی کسی است که بیشترین منافع و بهره مالکانه را برای دولت پرداخت کند در این آگهی نیز افراد مختلفی شرکت کردند که این فرد برنده آگهی شد و اقدامات خود را براساس قانون آغاز کرد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به نظارت جدی بر این میراث طبیعی، تصریح کرد: اقدامات لازم براساس کتابچه طرح در حال  انجام است و براساس نظارت‌ها تمامی اقدامات براساس قانون صورت گرفته و هیچ کم‌کاری نشده است.

غفاری با اعلام اینکه نظارت‌ها و بازدیدهای میدانی بر تمام پارک‌ها صورت می‌گیرد، بیان کرد: در صورت مشاهده کم‌کاری اخطار داده می‌شود و در صورتی که دو مرحله اخطار داده شود و اقدامی در این زمینه صورت نگیرد سرمایه‌گذار خلع‌ید شده و در این زمینه با کسی تعارفی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع حفاظت و حراست از چشمه است که باید به‌صورت میراث ماندگار برای نسل‌های آینده باقی بماند، خاطرنشان کرد: تاکنون کارها به‌خوبی پیش رفت و از این پس اگر کارها پیش نرود و کم کاری اتفاق بیفتد براساس قانون رفتار خواهد شد و بعد از دو مرحله اخطار خلع‌ید پیمانکار اعلام خواهد شد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در پایان گفت: ناظران مقیم و عالی ما به‌صورت جدی نظارت‌ها را در دستور کار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.