پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری شهری بی کلانتر!

برای شهروندان ساروی جای تعجب است، که اعضای شورا و شهردار با این همه اختلاف سلیقه در خط و جناح و دیگر مسائل ریز و درشت، چگونه در رانت و فساد و حیف و میل بیت المال با هم متحد و اتفاق نظر بودند.

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: شهر ساری از شهرهای کهن ایران می‌باشد و این شهر از بدو تاسیس به عنوان مرکز حکومتی مازندران بود. اندک مراکز استانی وجود دارند که قدمت آن از ساری بیشتر باشد.

عبور رودخانه تجن از شهر، نزدیکی به کوه و جنگل، فاصله مناسب از دریا، داشتن آثار تاریخی و طبیعی زمین‌های وسیع و حاصل‌خیز برای کشاورزی و باغداری، داشتن فرودگاه و خط راه آهن بهترین فرصت برای توسعه و پیشرفت را برخوردار است.

اما شهر ساری در خیلی از شاخص ها نسبت به تمام مراکز استان ها عقب مانده می‌باشد که علت این همه عقب افتادگی به دو دلیل می‌باشد. اول بی توجهی مردم و بزرگان شهر به توسعه و پیشرفت شهر و دوم عناد با این شهر تاریخی.

40 روز ار دستگیری رجبی شهردار ساری، 8 نفر از اعضای شورای شهر ( اسلامی را تعمدا بکار نبردم تا به اسلام عزیز توهین نشود) و تعدادی از معاونین و کارکنان شهرداری ساری به اتهام فساد مالی می‌گذرد.

در این مدت نه از مسئولین استانی، نه از نخبگان و اهالی رسانه هیچ صدایی بلند نشد که به این شهر، به  آبرو و حیثیت  این شهر مظلوم چه می‌گذرد.  مردم شهر ناباورانه هر روز شاهد دستگیری در شهرداری و اعضای شورای شهر به اتهام فساد می‌باشند.

نمایندگانی که با رای مردم به این منصب رسیدند و قرار بود نماینده و امین مردم در پارلمان شهری باشند تا جلوی دزدی، پارتی بازی، رانت خواری، رشوه، تضییع حقوق شهروندان و …  را در  شهرداری بگیرد و به توسعه و پیشرفت شهر کمک کنند،  خود متهم به رانتخواری و فساد و رشوه هستند.

نتایج پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ساری ۳۱ اردیبهشت ماه 1396، هنوز رسانه‌ای نشده بود که اعتراض‌ها به روند برگزاری انتخابات از سوی تعداد زیادی کاندیدا آغاز شد.

 کاندیدا‌ها معترض به مهندسی انتخابات، به خرید گسترده آرا، به جولان پول کثیف و ده‌ها مورد دیگر اعتراض داشتند و خواهان ابطال انتخابات شورای شهر ساری بودند اما انتخابات شورای شهرساری در بهت و حیرت عده‌ای تایید شد. خشت اول چو نهد معمار کج/ تا ثریا می‌رود دیوار کج.

نتیجه آن انتخابات کذایی الان مانند آینه پیش روی همگان قرار دارد، اعضای شورا و شهردار به اتهام فساد مالی  دستگیر و شهر بدون شهردار رها شده است و مردم متعجب و نگران از این آشفته بازار می‌باشند.

برای شهروندان ساروی جای تعجب است، که اعضای شورا و شهردار با این همه اختلاف سلیقه در خط و جناح و دیگر مسائل ریز و درشت، چگونه در رانت و فساد و حیف و میل بیت المال با هم متحد و منسجم بودند.

باید بلافاصله بعد از دستگیری شهردار، برای شهر بزرگی مانند ساری که مرکز استان را با خود یدک می کشد چاره اندیشی می‌شد و جایگزین مناسب تعیین تا شهر بدون متولی رها نشده باشد. شهرداری که با تعداد نیرو مازاد و هزینه جاری بالا مواجه است. نیروهایی که از طرق مختلف و برخلاف نیاز شهر با رانت شهردار و شورای شهر به آن وارد شدند و هزینه‌ای سنگین بر گرده شهر تحمیل کردند.

شورای پنجم  برای همیشه باید برای شهروند ساروی درس عبرتی باشد تا با چشمانی باز، افرادی متخصص، پاکدست، امتحان پس داده، بدور از هر خط و جناح و قومیت گرایی، کسانی که  دل در گرو خدمت به این کهن شهر مظلوم  را دارند و برای آبروی خود و شهر احترام قائلند را وارد پارلمان شهری کنند تا شاهد چنین رخ داد بی‌سابقه، مشمئز کننده و تلخ در این شهر نباشیم.

در پایان جا دارد از تلاش های شبانه روزی کارکنان و معاونین صالحی که در این مدت با تحمل فشار سنگین روانی  و وظایف خود را  به نحو احسن انجام دادند تشکر و قدر دانی نماییم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.