پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخستین پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی در استان مازندران انجام شد

مسئول فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نخستین پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی توسط پزشکان بومی در استان مازندران انجام شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه:  ذکریا ذکریایی امروز در  حاشیه پیوند کلیه بیمار مرگ مغزی در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان ساری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای نخستین بار در استان پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی شده در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری با موفقیت انجام شد.

 

وی با بیان اینکه بیمار محمد ولی تقوی اهل روستای رسکت دودانگه ساری که حدود یک ماه قبل  با فلج یک طرف بدن به همکار مغز و اعصاب مراجعه کرد، افزود: پزشک پس از تشخیص سکته مغری این بیماری را در بخش سی‎سی‌یو بیمارستان بوعلی ساری بستری کرد.

 

مسئول فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مازندران افز.د: با وجود اقدامات درمانی و ارزیابی تشخیصی سطح هوشیاری بیمار به تدریج افت کرده و در نهایت بمیار مرگ مغزی شد سپس وضعیت بیمار به اطلاع خانواده رسید و پس از اقدامات مشاوره‌ای خانواده متقاعد به انتقال اعضا برای پیوند شدند.

 

ذکریایی گفت: بیمار به بخش آی‌سی‌یو مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ساری منتقل و اقدامات انتقال توسط جراحان بخش اورولوژی این مرکز توسط پزشکان در برنامه کاری قرار گرفت.

 

وی در پایان گفت: دو کلیه بیمار مرگ مغزی شده به دو بیمار نیازمند به کلیه پیوند داده شد که با پیگیری انجام شده عمل موفقیت آمیز بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.