پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدیریت پسماند در صدر اولویت‌های مهم استان مازندران دیده نشد

1

پایگاه چهاردانگه نیوز: حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران اظهار کرد: در مدیریت پسماند نتوانستیم به‌خوبی در جامعه آن را مدیریت کنیم که عواقب آن به خود جامعه و محیط زیست بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه اگر پسماند مدیریت شوند به شهرداری‌ها کمک بسیاری می‌شود، افزود: تشکل‌ها و رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ می‌توانند به ما بسیار کمک کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه مازندران متعلق به همه کشور است و خدمات کشوری به همه مردم می‌دهد، خاطرنشان کرد: سالانه میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور به مازندران سفر می‌کنند و در زمینه مدیریت زباله بخاطر مسافرخیز بودن استان باید توجه ویژه شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در بودجه 98 برای مدیریت پسماند هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، ادامه داد: باید قبول کنیم که در گذشته مدیریت پسماند در صدر اولویت‌های مهم استان مازندران نبود و اگر بود قطعا مشکلات برطرف می‌شد.

وی تصریح کرد: در بحث مدیریت زباله و پسماند نیاز نیست مازندران را با برخی از کشورهای خارج مقایسه کنیم، ما با آن سمت البرز تفاوت داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه بسیاری از شهرهای کشور تفکیک زباله از مبدأ را به خوبی اجرا می‌کنند اما در مازندران این کار هنوز به درستی انجام نشده است، افزود: کاری که بسیاری از شهرهای کشور در تفکیک پسماند انجام می‌دهند باید الگوبرداری کرده و آن را در شهرهای خود اجرایی کنیم.

ابراهیمی موضوع محیط زیست و پسماند را حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: پس از چندین سال پیگیری وقتی هنوز کارخانه زباله‌سوز در استان به بهره‌برداری نمی‌رسد پس یک جای کار گیر دارد و باید مشکل آن را برطرف کنیم.

1 نظر
  1. شاهین می گوید

    جناب آقای دکتر گیرش عمل نکردن شما و امثال شما به وظایف ذاتی است …
    اینهمه پسماند پزشکی (عفونی)در شهر ها وارد زباله شهری می گردد و امثال شما به خاطر مصلحت ساکت می مانید و…
    مثل همین چهاردانگه نیوز ما که بخاطر برادر شما چندین پیام قبلی رو حذف کرد …
    البته دوستان چهاردانگه نیوزی شاید دلیل دیگری هم داشته باشند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.