پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجلاس ملی معادن در مازندران برگزار می شود/ راکد بودن ۱۲۵ معدن

0

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حمیدیان پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اظهار اینکه امسال هفدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ایران در مازندران برگزار می‌شود گفت: این اجلاس یکی از بزرگترین اجلاس‌هایی است که در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی اعضا و فعالان نظام مهندسی معدن ایران در قالب هیئت مدیره در اجلاس هفدهمین اجلاس هیئت عمومی در استان شرکت می‌کنند و مشکلات و موانع فراروی بخش معدن در این نشست بررسی خواهد شد.

وی با اظهار اینکه اجلاس هیئت عمومی نظام مهندسی معدن از ۲۱ تا ۲۳ خردادماه در محمودآباد برگزار می‌شود گفت: وزیر صنعت و معاونان معدنی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از جمله مهمانان شرکت کننده در این اجلاس خواهند بود.

حمیدیان یادآور شد: همچنین تمامی هیئت مدیره های نظام مهندسی معدن استان‌های کشور و جمعی از نخبگان معدنی در اجلاس معدن در مازندران شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران یادآور شد: بررسی و تصویب نظامنامه‌های داخلی تصویب شده، تعیین حق عضویت سالانه اعضا و تأمین زمان و مکان برگزاری اجلاس آتی از جمله مباحثی است که در اجلاس به آن توجه خواهد شد.

وی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی معدن برای تسهیل امور معدنی و افزایش ایمنی و بهره وری در معادن کشور فعالیت می‌کند درحالی هنوز برخی از کارهای مربوط به سازمان نظام مهندسی واگذار نشده است.

وی افزایش بهره وری و ایمنی را در معادن امری مهم برشمرد و گفت: بهره وری بالا سبب افزایش اشتغال زا می‌شود و نظام مهندسی می‌تواند نظارت مشاوره‌ای برای افزایش و بهبود استخراج کشور تأثیرگذار باشد.

حمیدیان شمار اعضای نظام مهندسی معدن در کشور را ۳۸ هزار نفر برشمرد و گفت: باید از ظرفیت‌های این بخش در زمینه خدمات فنی و مهندسی بهره گرفت و هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مازندران در بخش معدنی اشتغال دارند.

وی شمار معادن استان را ۲۵۱ معدن برشمرد و گفت: از این تعداد، از نظر سازمان صمت ۱۲۵ معدن فعال است ولی از نظر نظام مهندسی معدن تنها ۷۰ معدن فعالیت دارند و مابقی غیرفعال هستند.

وی با اظهار اینکه بیشترین معادن زغال کشور را در استان داریم، دلایل محیطی زیستی و منابع طبیعی را از جمله دلایل رکود معادن برشمرد و گفت: معارضان محلی و مشکلات اقتصادی نیز سبب شده تا جلوی فعالیت معادن گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.