پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ظرفیت تخت‌‌های بیمارستانی مازندران تکمیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیماران کرونایی تکمیل شده است، گفت: ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان به ۳ برابر افزایش یافت.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  هجدهمین ماه از شیوع ویروس کرونا با ورود مازندران به روزهای بحرانی کرونایی همزمان شده است.

این روزها خبرهای خوبی از شهرهای مختلف استان شنیده نمی‌شود و روند افزایشی شمار بیماران سرپایی و بستری موجب نگرانی‌های بسیاری شده است.

ازسویی برخی از بیماران در بیمارستان به‌دلیل نداشتن تخت بازگردانده می‌شوند و حتی در راهروهای برخی بیمارستان‌ها شاهد بستری بیماران هستند با افرادی مواجه می‌شویم که بدون توجه مشکلات و نگرانی‌هایی را برای خود به دنبال دارند.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیماران کرونایی تکمیل شده است، گفت: مراکز بستری موقت بیماران کرونایی در شهر‌های مختلف در حال راه‌اندازی است تا با افزایش تعداد مبتلایان، کادر درمان پاسخگوی بیماران باشد.

وی با بیان اینکه با افزایش بستری بیماران مبتلا به دلتا کرونا در مازندران، مصرف اکسیژن ۵ برابر شده است، افزود: ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های استان به ۳ برابر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه  علوم  پزشکی مازندران تاکید کرد: سهل انگاری در برابر ویروس کرونا، سبب ابتلا به بیماری و در مواردی نیز موجب مرگ می‌شود، بنابراین ضروری است مردم استان با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و سفر‌های غیرضروری خودداری کنند تا با همت و مشارکت همگانی بتوانیم از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

 /۸۶۰۳۴/غ

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.