پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگیری ۱۱ نفر حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در چهاردانگه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از دستگیری 11 حفار غیرمجاز در شهرستان ساری خبر داد.

محمدرضا کردان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: براساس اخبار رسیده مردمی و در راستای جلب مشارکت‌های اجتماعی، مبنی‌ بر حفاری غیرمجاز در ملک شخصی فردی با هویت معلوم در روستای کلاکرده از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری، ماموران یگان حفاظت شهرستان با هماهنگی دستگاه قضایی و همراهی نیروی انتظامی بخش چهاردانگه، طی عملیاتی مشترک توانستند،  ۱۱ نفر را در این رابطه دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف و ضبط ماشین‌آلات سنگین و ادوات حفاری  در این عملیات، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده در راستای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و انتظامی تحویل داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران با قدردانی از تمام نهادهای نظامی، انتظامی، قضایی و مردمی در برخورد سریع و به موقع با متجاوزان به عرصه های تاریخی، گفت: شهرستان ساری به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وجود عرصه‌های تاریخی در ارتفاعات، نیازمند همراهی بیش از پیش مردم به عنوان حافظان اصلی میراث کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.