پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه چهاردانگه

0

 

حجت الاسلام والمسلمین  یوسفعلی تیموری  یانسری در تاریخ ۱۱/۴/۱۳۲۹در روستای یانه سر از توابع شهرستان بهشهر استان مازندران در خانواده ای کاملا مذهبی و دینی دیده به جهان گشود. ایشان در سال ۱۳۴۱ در روستای سرکلاته کردکوی دروس مقدماتی حوزه را خدمت حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر لیاقتی کسب فیض نمودند در سال۱۳۴۳ به شهر مقدس قم عزیمت کرده و دروس  حوزوی را نزد استاد و دایی بزرگوارش حجت الاسلام والمسلمین  شیخ محمدرضا تیموری تلمذ نمودند.

emam-jomeh

به گزارش چهاردانگه نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان ساری ، سپس به مدرسه فیضیه رفته و دروس سطوح مختلف حوزه علمیه  نظیر صرف و نحو را محضر آیت الله فشارکی ،  منطق را محضر حضرت آیت الله ممدوحی و جلیلی دروس معالم و قوانین را محضر حضرت ایت الله بنی فضل، لمعه جلد اول محضر حضرت آیت الله صلواتی، جلد دوم  محضر حضرت آیت الله علوی گرگانی، مکاسب را محضر حضرت آیت الله ستوده ،رسائل را محضر حضرات آیات سبحانی و اعتمادی ،کفایه را محضر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، کتاب کشف المراد فی شرح تجرید را محضردومین شهید محراب حضرت آیت الله مدنی، دروس اقتصاد اسلامی کتاب اقتصادنا را خدمت آیت الله هاشمی شاهرودی و کتاب فلسفتنا را محضر ایت الله فیاضی کسب فیض نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین  تیموری یانسری بمدت هشت سال درس خارج فقه را محضر آیت الله فاضل لنکرانی و چند سالی هم محضر آیت الله وحید خراسانی  و فلسفه و شرح اشارات خواجه نصیر طوسی را بمدت چهار سال نزد علامه حسن زاده آملی و دروس اخلاق را در محضر آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی تلمذ نموده.

 تالیفات ایشان

رساله سطح ۴ حوزه علمیه با موضوع ( رساله فی دیه الجنین و دراسته اقوال من الفقها والمجتهدین )با راهنمایی آیت الله محمد فاضل که در مرداد ماه ۱۳۷۵ دفاع شد

تلخیص کتاب ادیان بزرگ

شرح دعاهای روزهای ماه مبارک رمضان

تفسیر سوره حمد

و چندین مقاله نمونه و ممتاز با موضوعات مختلف داشته اند

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی   تیموری یانسری در سال ۱۳۶۱ به مدرسه عالی قضایی قم رفته و در مدت دو سال موفق به اخذ مدرک تحصیلی لیسانس علوم انسانی گردید. ودر سال ۱۳۶۷ به بندر عباس رفته در در مدت سه سال به عنوان استاد رسمی حوزه، مرکزتربیت معلم و همچنین در نیروی دریایی، هوای ارتش ونیروی انتظامی و قرارگاه مهندسی نوح نبی الله بندرعباس به تدریس پرداختند.

فعالیت های انقلابی

ایشان در سال ۱۳۵۱ جهت تبلیغ به خرم آباد (علی گودرز) رفته  و به علت سخنرانی انقلابی و کوبنده خود بر علیه رژیم شاهنشاهی توسط ساواک دستگیر و بعد از مدتی آزاد شدند. در ۱۵ خرداد سال ۱۳۵۴ بعلت گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد در مدرسه فیضیه دستگیر شدند و توسط ساواک به زندان اوین منتقل شدند و مدت ۲۰ روز زیر شکنجه های سخت ساواک قرار گرفتند و به عنوان زندانی سیاسی به بیرجند و پادگان عشرت آباد تهران و  به سربازی اجباری به لشکر ۳۰ فعلی گرگان تبعید و در سال ۱۳۵۶ آزاد شدند.

namaz-jomae-6-4-1393-5

حجت الاسلام والمسلمین حاج  یوسفعلی  تیموری یانسری علارقم شکنجه های شدید ساواک همچنان به فعالیت های خود ادامه دادند و با ارتباط با  بزرگان و روحانیون قم به صورت گسترده ای نوارهای صوتی و اعلامیه های حضرت امام (ره) را پخش نموده و به سخنرانی های انقلابی در قم و شهرهای گوناگون می پرداخت و ماه ها در تهران و شهر های گوناگون متواری بودند. ایشان در ایام ماه صفرالمظفر سال ۱۳۵۷ جهت تبلیغ به خمین رهسپار شدند و همزمان با اتمام تبلیغ، با آگاهی از اینکه امام در حال بازگشت به میهن است باتفاق ۱۶ نفر از چهره های انقلابی خمین به تهران عزیمت کردند و هنگامی که بختیار، نخست وزیر وقت اجازه ورود به امام  را نداد از روز ۷ بهمن ۵۷ برای تحسن تا روز ۱۲ بهمن در دانشگاه تهران به سایر علما ملحق شدند.

IMG_5846

حضور در جبهه

ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به آغاز جنگ تحمیلی بصورت داوطلبانه در مهر ۵۹  با لشکر ۷۷ خراسان به جبهه های حق علیه باطل اعزام و بیش از یکسال را در مناطق جنوب و غرب همچون طلائیه و سر پل ذهاب و همچنین مدت شش ماه از طرف سازمان تبلیغات اسلامی قم به مناطق عملیاتی جنوب و خرمشهر اعزام شدند.

فعالیت های فرهنگی سیاسی اجتماعی

ایشان در سال ۱۳۷۱ به شهر بندرگز عزیمت کرده و به عنوان مدرس رسمی حوزه علمیه و دبیر آموزش پرورش خدمت نمودند و از سال ۱۳۸۴ به عنوان استاد رسمی دانشگاه آزاد  واحد بندر گز  و دانشگاه پیام نور مشغول به تدریس شدند.

و همچنین از۶ بهمن ۱۳۹۱با پیشنهاد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و حضرت آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران به عنوان امام جمعه شهر کیاسر بخش چهار دانگه شهرستان ساری مشغول به خدمت می باشند.

حجت الاسلام یوسفعلی تیموری یانسری در مدت ۲۰ سال زندگی در شهرستان بندرگز فعالیت های گسترده فرهنگی اجتماعی داشتند که در ادامه به آن اشاره می شود.

۱- نمایندگی ولی فقیه و مسئول فرهنگی جهاد سازندگی شهرستان کردکوی و بندرگز

۲-      مدرس بصیرتی و عقیدتی سیاسی در سپاه و نیروی انتظامی شهرستان بندگز

۳- امام جمعه موقت شهرستان بندرگز

۴- سر مربی طرح مقدس شجره طیبه صالحین

۵- رئیس شورای حل اختلاف شهرستان بندرگز

۶- رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان بندرگز

۷- برگزاری مراسمات باشکوه  یادمان امام و شهدای یانه سراز سال ۱۳۸۳ که هم اکنون هم ادامه دارد

۸- عضو شورای مرکزی فرهنگی ستاد فجر انقلاب اسلامی

۹- سخنرانی در نشت های بصیرتی در ایام فتنه ۸۸ در شهرستان کردکوی با میزبانی سپاه ناحیه کردکوی

۱۰ – روحانی کاروان های زیارتی حج عمره و عتبات عالیات

۱۱- سرمربی طرح شجره طیبه صالحین شهرستان ساری

۱۲- شخصیت برتر فرهنگی شهرستان در همایش سراسری شورای فرهنگ در سال

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.