پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روز جهانی قدس، برگ برنده نقش آفرینی جهانی ایران

روز جهانی قدس، روز نمایش اقتدار مسلمانان: لزوم استفاده بهینه از ظرفیت های روز جهانی قدس!

0

 

در حالی ما امسال سی و ششمین سالروز پیدایش روز جهانی قدس را که از ابتکارات بی بدیل اندیشه های جهانی امام راحل است، گرامی می داریم که هر سال علیرغم دستاوردهای بزرگی که برای اسلام و مسلمانان در پی دارد، باز هم ما شاهد دستاوردهایی به مراتب بزرگتر از سالهای گذشته ایم.

قدس، قربانی یک تاریخ سازی سیاه ناشی از اندیشه های شوم تندروهای صهیونیست منتسب به یهودی است که با ادعای نسبت تاریخی خود با کوهی بنام صهیون و ادعای غیرمستند مقتل و مقبره داود، خودشان را به اورشلیم ربط داده و نهایتاً سرزمین فلسطین را تحت عنوان “ارض مقدس” و “ارض موعود”، متعلق به خود دانسته و در تکاپوی ایجاد یک کشور جعلی با ملتی جعلی بنام خویش اند.

اگر از تاریخ سیاه بنی اسرائیل، این قوم لجوج و عنود یهود که پیامبران متعددی را قربانی نافرمانی های پی در پی خود کرده اند، و فریاد اعتراضی قرآن مجید نیز از ماهیت و عملکرد آنها بلند است، گذر کنیم و فرصت را به دوران شوم شکل گیری تشکیلات صهیونیسم تخصیص دهیم، درخواهیم یافت که چه اراده شیطانی و شومی در پشت صحنه های آن وجود داشت که نهایتاً آنها را از نشست های کم نفر و خلوت اولیه، رفته رفته و گام به گام به اینجا رسانده است.

روزی که تئودور هرتزل(هرتصل) مجاری تبار با نوشتن کتاب دولت یهود و مطرح کردن مهاجرت یهودیان به ارض موعود یعنی فلسطین مبادرت کرد و بعدها هم کنگره یهیودیان را در شهر بال سوئیس برگزار کرد، معلوم شد که یک اراده استکباری برای اعلام موجودیت دولت اسرائیل شکل گرفته است.

از نیمه قرن 19 الی نیمه قرن 20 در کنگره های متعدد تلاش و هزینه و تبانی و جنایت شکل گرفت تا در سال 1948 دولتی بنام دولت اسرائیل در فلسطین اشغالی اعلام موجودیت کرد.

هرتزل در كتاب دولت يهود مي گويد: ما در فلسطين به سان سنگري براي اروپا در برابر آسيا خواهيم بود. ما به عنوان پيشقراول تمدن غرب، در برابر وحشيگري شرق خواهيم ايستاد. سرزمين فلسطين سرزمين بي‌ملت و یهود ملت بی وطن است، فلذا فلسطین، ارض موعود و موطن يهوديان است.

اگر مسلمانان بطور دقیق از ولع پایان ناپذیر رژیم صهیونیستی در تجهیز و ذخیره سازی سلاحهای استراتژیک و کشتار جمعی و اتمی با خبر باشند، لحظه ای برای پیوستن به جریان مبارزه تا نابودی کامل این جرثومه فساد و غده چرکین دریغ نخواهند ورزید.

لازمه مبارزه درست با اشغالگران قدس، درک درست اعتقادات و شعارهای آنها از ابتدا تا کنون است، چرا که قدس با شعارهای فریبنده مذهبی و تلاش ها و ظواهر دینی تسخیر شد و طی آن با جعل گسترده تاریخ و تفسیر به رأی آن، با دروغ فاحش، طوری جلوه داده شد که فلسطین، از ابتدا یهودی نشین و نام آن هم اسرائیل بوده و مسلمانان و مسیحیان به ناروا آنجا را در اختیار داشتند و در این راستا حتی از واژه مهاجرت یهودیان به فلسطین استفاده نکرده و آن را با عنوان بازگشت یهودیان به موطن اصلی ملت یهود تبلیغ کرده و می کنند!

فلذا غربت قدس، مربوط به سالهای آغازینی می شود که اولاً مسئولیت نجات آن به قومیت عربی داده شده بود و ثانیاً تعداد معدودی از دولت های عربی تحت عنوان کشورهای خط مقدم، به دفاع از آن می پرداختند و ثالثاً ملت ها را از متن مبارزه با صهیونیست ها جدا کردند و رابعاً از ورود پتانسیل اسلام به این مبارزه جلوگیری به عمل آوردند!

غربت مضاعف قدس به وجود عناصر خائنی مانند سادات، مبارک، شاه حسین، عرفات و دیگران مربوط می شود که بعدها دست آنها رو شده و معلوم شد که آنها زمینه های پیروزی اسرائیل غاصب را فراهم می کردند.

امام راحل با اعلام روز جهانی قدس، ضمن نجات قدس از حلقه تنگ مدعیان کم توان و بعضاً ناصالح، دستاوردهای بسیار مهمی را نصیب جبهه اسلام و انقلاب اسلامی نموده اند که اهم آنها را ذکر می کنم:

1-جبهه نجات و آزادی قدس را از محدوده قومی به گستره اسلامی توسعه دادند و در تمام جهان اسلام و یکایک مسلمانان جهان، این احساس مسئولیت مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را ایجاد و تقویت کردند، طوریکه امروز احساس ضداسرائیلی و انگیزه مبارزه با اسرائیل به عبادتی الهی از جنس رمضان تبدیل شد.

2-بجای تمرکز بر قدس و فلسطین، از قدس جبهه ای به وسعت اسلام ساختند و اعلام کردند که روز قدس روز اسلام است، یعنی هدف اسرائیل بسیار فراتر از اشغال قدس و فلسطین است و آنها به جهان اسلام چشم دوخته اند و ما باید این مسئله را فراتر ببینیم و از این رو، نجات قدس، نجات جهان اسلام است!

3-امام راحل مبارزه با اسرائیل غاصب را از انحصار جنگ های مسلحانه در قالب ارتشهای عربی و مردان جوان گروههای مسلح فلسطینی خارج کرده و همه اقشار اعم از جوانان، نوجوانان، کودکان، پیران، اعم از مردان و زنان را وارد جرگه مبارزه همه جانبه بلا اسرائیل نموده و انتفاضه اسلامی فلسطین را رقم زدند!

4-امام راحل با اعلام روز جهانی قدس، مقاومت اسلامی را به عنوان یک دستاورد مهم در درون فلسطین اشغالی و پیرامون آن شکل دادند تا یکبار دیگر، بر نوع مبارزه مسلحانه و مردمی عزالدین قسام تأکید نموده و حزب الله و حماس و گردانهای عزالدین قسام را در خط مقدم مبارزه مستقر و احساس امنیت کاذب را از اشغالگران قدس سلب کنند تا جایی که اسرائیلی ها ضمن پایان دادن به شهرک سازی های صهیونیستی در مناطق فلسطینی نشین، بخشی از این شهرکها را نیز تخریب کرده و علاوه بر آن مجبور به احداث دیوار حایل و اجرای پروژه گنبد آهنین شده تا از اصابت موشکها و راکتهای مقاومت تا حدودی در امان بمانند!

5-روز جهانی قدس، ماهیت پنهان همه جریانات خیانت را افشاء کرده، طوریکه سادات، مبارک، شاه حسین، عرفات و بسیاری از افراد بظاهر موجه مجبور شدند برای نجات اسرائیل، ماسک از جهره برداشته و فلسطین را یکبار دیگر و اینبار در میز مذاکرات و پیمان هایی مثل کمپ دیوید، شرم الشیخ، اسلو و غیره قربانی و با ایجاد تشکیلات خودگردان، مسئله فلسطین را پایان یافته معرفی کنند که البته هرگز چنین توفیقی نیافتند!

6-روز جهانی قدس، به انزوای جهانی اسرائیل غاصب و اثبات جعلی بودن این رژیم منجر شد و جلوی گسترش روابط آشکار اسرائیل با کشورهای منطقه را گرفت و علیرغم گذشت بیش از 65 سال از عمر ننگین منحوس این رژیم، این روز جهانی قدس بود که مانع از عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل شد.

7-روز جهانی قدس، امید به پیروزی و روحیه تسلیم ناپذیری را در فلسطینی های داخل فلسطین و نیز فلسطینی های اردوگاه نشین و مقیم سایر کشورها را تزریق کرد و راه حل بازپس گیری حکومت و بیرون راندن صهیونیستها را با اجرای یک رفراندوم آزاد بین فلسطینی های واقعی در داخل و خارج فلسطین، فراگیر کرد.

8-روز جهانی قدس باعث قوت گرفتن جریانات یهودی ضدصهیونیست نیز شد تا عملاً صهیونیستها نتوانند خود را داعیه دار یهود بدانند و علاوه بر آن مسیحی ها نیز با صهیونیستها به مخالفت پرداختند و اوضاع به حدی برای صهیونیستها حاد شد که این سالها نه تنها دولت های اروپایی و غربی نمی توانند مانع از راهپیمایی مسلمانان در روز قدس در کشورشان شوند، بلکه شاهد راهپیمایی روز قدس توسط مسیحی ها نیز در روز یکشنبه نیز هستیم.

9-روز جهانی قدس، زایش مهمتر دیگری نیز بنام بیداری اسلامی داشت که اینبار نه تنها مبارزه با اسرائیل غاصب، بلکه همه دولت های ظالم کشورهای اسلامی که با اسرائیل متحد بودند را هدف قرار داد و با ایجاد موج ضد صهیونیستی، این سران خائن ساقط شده و یا در معرض سقوط قرار گرفتند و یا عملاً معلوم شد که بن علی ها در تونس، مبارک ها در مصر، شاه حسن ها در مراکش، سعودی ها در عربستان، آل خلیفه ها در بحرین،  فاقد پایگاه مردمی بوده و در تهدید سقوط اند.

10-روز جهانی قدس، نه تنها نماد مبارزه مسلمانان و تحکیم هویت اسلامی آنها در جهان شده است، بلکه الگویی برای مبارزه سایر ملت های غیراسلامی برای احقاق حقوق خود از دولت هایشان شده که بطور مثال می توان به جریان مبارزه جوانان غربی در امریکا و اروپا تحت عنوان وال استریت و سایر عناوین اشاره کرد که خودشان اعلام کردند تحت تأثیر مبارزه مسلمانان قرار دارند.

11-روز جهانی قدس، روز خنثی کردن فضاسازی ها و سمپاشی های یکساله رسانه های غول پیکر جهانی در جهت منفور جلوه دادن چهره و ماهیت اسلام و مسلمانان است، چرا که کثرت استقبال و حضور قاطبه مسلمانان در این راهپیمایی، اعلام علنی بی تأثیربودن این نظام اطلاع رسانی و روانشناسی تبلیغ است.

12-روز جهانی قدس، علاوه بر پردازش مسئله قدس و فلسطین اشغالی، روز چاره جویی مشکلات جهان اسلام از جمله همین جنگهای فرقه ای و قومی از نوع سلفی، تکفیری، داعشی و غیره نیز است و از این نظر می توان ظرفیت روز قدس را لایتنهایی تلقی کرد که هر سال قدرت پردازش تازه ترین ابتلائات جهان اسلام را دارد.

13-روز جهانی قدس، علاوه بر اقتدار جهان اسلام، اقتدار ملی ما نیز هست، چرا که اولاً مردم ما بطور یکپارچه به صحنه آمده و با نظام ولایی ما همصدا می شوند که این خود بیانگر مردمی بودن و برخورداری از پشتوانه مردمی نظام ماست و ثانیاً بیانگر قدرت فراخوانی جهانی نظام ما و همدلی سایر مسلمانان جهان با نظام جمهوری اسلامی ایران است و این دو مقوله مؤید اقتدار ملی ما و طبعاً موجب ارتقاء امنیت ملی و عامل بازدارندگی دشمنان ماست.

14- روز جهانی قدس، زمینه ساز استقرار حکومت جهانی اسلام به امامت حضرت ولی عصر امام زمان(عج) و تثبیت ام القرایی جمهوری اسلامی ایران است که عملاً هیچ حلقه اتحادی بنام اسلام تا این اندازه در جهان بزرگ و فراگیر نیست و از این نظر روز جهانی قدس، استثنایی ترین فرصت جهانی برای مسلمانان و به ویژه برای ماست.

علیهذا به استناد دهها و صدها دلیل دیگر باید تأکید کنیم که روز قدس، یکی از بزرگترین تهدیدهای جهانی اسلام علیه موجودیت رژیم اشغالگر قدس و منافع نظام سلطه جهانی است و تدبیر ایجاب می کند که ما در پیروی هوشمندانه از رهنمودهای استکبارستیزانه مقام معظم رهبری، با تمام توان به توسعه ابعاد این تهدید پرداخته و از قابلیت های پایان ناپذیر آن، اولاً برای توقف تجاوزات و پیشروی های اسرائیل غاصب و جریان استکباری حمایت از آن و ثانیاً برای عقب نشینی این رژیم از مواضع متصرفه اش استفاده کرده و استکبار جهانی را وادار به تن دادن به یک رفراندوم آزاد فلسطینی جهت تعیین سرنوشت فلسطین نمائیم.

در پایان تأکید می شود که اگر جلوی اسرائیل غاصب نایستیم، به استناد سابقه عملکردها و مواضع متخذه،یقیناً این اسرائیل اشغالگر به سراغ ما خواهد آمد و ما را دچار چالش نظامی و امنیتی خواهد کرد و داعش یکی از نمونه های بارز آن است، اگر چه یقیناً در صورت حمله مستقیم اسرائیل غاصب به تأسیسات حیاتی کشور ما، استراتژی نظامی ما بر اساس نوع سلاح های بکارگرفته شده، حتی در ساخت و یا بکارگیری سلاح های  مدرن و پیشرفته، قطعاً تغییر فاز خواهد داد و لاجرم با همان ادبیات صهیونیستی با آنها مقابله خواهد شد، اما جنگ، مقوله مورد استقبال ما، هم در دیدگاه اسلامی و هم در منش ایرانی ما نبوده و نیست و آنچه که ما را در تاریخ سربلند نگه داشته است، ایستادگی ها، تسلیم ناپذیری ها، تعقیب دشمنان تا نابودی آنها و یا مقابله به مثل ها و در یک کلام، برتری تز دفاعی ماست و روز جهانی قدس نیز یکی از جلوه های دفاعی ما در قبال متجاوز است.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.