پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درس‌هایی که منتخبین مردم از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید بگیرند

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در 2 اسفند 1398 در سراسر کشور برگزار شد. 42.57 درصد واجدین شرایط در این انتخابات شرکت کردند. علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی موضوع بحث نیست. لذا به آن نمی پردازیم و در آینده به آن پرداخته خواهد شد.

به هر حال تعدادی از نامزدهای انتخاباتی موفق به جلب نظر مردم و کسب آرای لازم شدند و به مجلس شورای اسلامی راه یافتند تا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باشند. منتخبین مردم باید به دقت به اتفاقات این انتخابات توجه و تفکر کنند، چرا که چهار سال دیگر خیلی زود به پایان می‌رسد و مورد قضاوت مردم قرار خواهند گرفت، قضاوتی عادلانه و سخت از سوی ولی نعمتان.

1- قدرت مطلق از آن خداوند تبارک و تعالی است و بعد از آن قدرت حقیقی در دست مردم است. مردم برای پیشبرد کارهای خود این قدرت را به صورت امانت به افرادی از طریق انتخابات می‌سپارند. اگر افراد لایق قدرت و امانت مردم نباشند دیر یا زود مردم قدرت را از او پس خواهند گرفت. پس منتخبین مردم  که حالا نمایندگان مردم هستند، بدانند قدرت اصلی از آن مردم است و آنها امانت دار این قدرت هستند. لذا قدر این فرصت را بدانند و به ولی نعمت های خود خدمت کنند. مردم قدر دادن کسانی هستند که از قدرت سوء استفاده نمی کنند و آن را در جهت امیال خود صرف نمی‌کنند، بلکه در جهت منافع مردم بکار می‌گیرند.

2- در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم ثابت کردند با هیچ کس و خط و خطوط و جریان های سیاسی عقد اخوت نبستند، رای و نظر آنها همیشگی نیست. همانطوری که افراد را با آرای خود به قدرت می‌رسانند در صورت عدم رضایت آنها را از اریکه قدرت پایین خواهند کشید. آراء کسب شده بعضی از کاندیدا مجلس (که در ادوار قبل نماینده بودند ) کاملا موید این مطلب است.

3- مردم فعالیت نمایندگان را به خوبی رسد می‌کنند و هیچ فعل نمایندگان از چشم تیز بین مردم مخفی نمی‌ماند، در فرصت مناسب انعکاس رفتار آنها را به خودشان برگشت می‌دهند. پس منافع مردم را بر منافع گروهی و اشخاص ترجیح دهید چون شما نماینده تمام مردم هستید نه عده ای خاص. در این انتخابات مردم به خوبی با نمایندگانی که از منافع آنها دفاع نکردند، تصفیه حساب کردند و اجازه ورود دوباره به مجلس را ندادند.

4- در مجلس شورای اسلامی منفعل نباشید، مردم می خواهند اثر نمایندگان خود را در تصمیم های مهم، مانند رای اعتماد به وزرا، استیضاح، تصویب قوانین به خصوص تصویب بودجه سالانه ببینند و بر اثر فعالیت ها در این زمینه مردم نسبت به نمایندگان خود قضاوت می‌کنند. مردم از نماینده بی اثر در مجلس بیزار هستند و برای دورهای بعدی قطعا مانع ورود آنها به مجلس می‌شوند.

5- مجلس دهم شورای اسلامی  نتوانست نظر مردم را جلب کند، چون مردم احساس کردند این مجلس مدافع حقوق آنها نبوده است و در بزنگاه ها خود را کنار کشیده است. لذا مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پایین آمد و مشارکت پایین مردم در انتخابات برای کشور و نظام مقدس اسلامی که اساس آن مردم سالاری دینی است سم خواهد بود. پس اعتماد از دست رفته مردم را با تلاش بیشتر بازیابی کنید و گرنه شما هم سرنوشت اسلاف خود را پیدا خواهید کرد.

6- حتی در سطح ملی مطرح باشید، اگر در جهت منافع مردم حوزه انتخابیه خود این قدرت را مصرف نکنید، مورد قبول مردم نخواهد بود. پس با مردم همانگونه که در زمان قبل و تبلیغات انتخابات ارتباط داشتید در طول نمایندگی خود این ارتباط را حفظ کنید و به حل مشکلات حوزه  انتخابیه خود کوشا باشید  تا مردم شیرینی خدمت شما را احساس کنند، نه اینکه مردم  اثر نمایندگان را فقط در عزل و نصب های مدیران همسوی خود ببینند.

حامد خلیلی ازنی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.