پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حجت الاسلام کاظمی کیاسری: سردار مکتب ساز و منظومه ای از خصایل نیک بود

توصیف "حبیب" از زبان همراه همیشگی او

محمد کاظمی، از همراهان همیشگی حاج قاسم سلیمانی با بیان خاطراتی به توصیف ویژگی های بارز شخصیتی فرمانده بزرگ مقاومت جهان اسلام پرداخت.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  شهادت سردار دلها نه فقط مردم ایران بلکه همه ی آزادی خواهان جهان را عزادار کرد، نزدیک به دو سال است که حاج قاسم در بین ما نیست، اما جای خالی اش در این روزها بیش از پیش احساس می شود.

در این روزها که در آستانه دومین سالگرد شهادت مالک اشتر زمان هستیم ، قلمفرسایی و سخن نگاشتن از او که ذوابعاد بود و از حلم و قاطعیت و رافت در نهایت کمال برخوردار بود، امری خطیر است.

آنچه خوبان همه دارند، او تنها داشت، جمع اضداد وپهلوان و قهرمان قاطع و استوار و در عین حال صبور و رئوف بود. به همین علت رهبر انقلاب اینگونه او را توصیف می کند  که حاج قاسم یک فرد نیست، بلکه یک راه و یک مدرسه درس آموز است.

محمد کاظمی مشاور امور روحانیون و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مرآت در بیان فضائل و خصایص شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: جهانی شدن حاج قاسم را در بینش و رفتار و کنش و رفتار او باید بررسی کرد، او منظومه ای از خصایل نیک بود و از این رو رهبر انقلاب او را نه یک فرد بلکه یک مکتب می دانست.

وی در ادامه اذعان کرد: تلاش او گامی برای فرهنگ سازی مهدویت و تبیین نظام اندیشه مهدوی بود و با این ایدئولوژی به دنبال افزایش قدرت سیاسی و اجتماعی جامعه انسانی بود.

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم ادامه مکتب انسان سازی ائمه و امامین انقلاب اسلامی بود، افزود: هدف او تربیت ونجات انسانها برای ایجاد یک جامعه مطلوب آرمانی با عقلانیت مهدوی و باور حسینی بود که ما ملت امام حسین هستیم و او با این تفکر، غیر ممکن را ممکن ساخت.

کاظمی با اشاره به اینکه داعش به شدت در حال گسترش تفکر جهالت وار خود بود و هیچ کس فکرنمی کرد به این سرعت از بین برود، اذعان کرد: این گروهک انحرافی با تفکر و ایدئولوژی سردار دلها ماندگار نشد و از بین رفت و این موضوع تنها به دلیل نوع نگاه وجهان بینی حاج قاسم بود که تنها هدف او انسان سازی  توحیدی و ولایی فارغ از هر نوع جهت گیری دینی وسیاسی بود.

وقتی اندیشه حاج قاسم زن مسیحی را عاشق اسلام می کند

این همراه و همرزم سردار دلها با اشاره به یک خاطره از زمان حضورش در سوریه گفت: در یک سخنرانی در حلب سوریه درباره اندیشه حاج قاسم یک خانم مسیحی بعد از اتمام سخنرانی به سراغ ما آمد و گفت پسر من قبل از اینکه شما را ببیند شهید شده است، اما در افکار سردار سلیمانی غرق  بوده است و بگذارید چند لحظه ای عکس او در آغوش شما باشد.

کاظمی در ادامه این خاطره بیان کرد: این خانم مسیحی گفت من امروز می فهمم  آنهایی که در کاخ سفید از حقوق  بشر حرف می زنند به کمک مانیامدند و یک فردی از اسلام به کمک ما آمد ومن نه از روی احساسات بلکه  با عقلانیت به شما اعتقاد دارم و در نهایت این زن محجبه شد و در کلیسا برای اهل بیت فعالیت می کرد.

وی با تعریف مکتب و اینکه انسان باید از توحید بگیرد تا انسان های دیگر را به سمت توحید برساند،اظهار کرد: مکتب حاج قاسم، مکتب امام حسین واهل بیت و امامین انقلاب و عدم تسلیم در برابر ظلم و ستمگری ومبارزه با ظالمان بود که این را از مکتب عاشورایی گرفته و موتور متحرکه برای حرکت به سمت الله بود.

همرزم حاج قاسم با بیان اینکه راهبردهای حاج قاسم در مکتبش  انسان سازی  و مقاومت اخلاقی بود که  او را ماندگار کرد، افزود: این فرمانده وژنرال بزرگ دنیا فروتنی وصف نشدنی داشت ودر خیلی از اوقات خود را می شکست  و تواضع وفروتنی مثال زدنی از خود بروزمی داد.

وی به یک خاطره ای از مجروحیت یکی از بسیجیان دلاور در خط مقدم مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت:  در یک عملیات حاج قاسم از مکالمات پشت بی سیم متوجه جراحت یکی از بسیجیان غیور و دلاور شد و با اضطرابی به بنده اطلاع داد که پیگیر حال این فرد باشم و من در جواب گفتم که حال او خوب است ودر بیمار ستان تحت درمان است.

کاظمی در ادامه این خاطره بیان کرد: بعد از عملیات همچنان پیگیر حال او بود و در خواست ملاقات با او را داشت  و حتی قصد داشت قبل از اعزام این شخص به ایران جهت ادامه درمان با او ملاقات کند، اما این بسیجی گفت من خودم به دیدار با حاج قاسم می روم.

حاج قاسم پابرهنه به دیدار رزمندگانشان می رفت

این یارو همنشین حاج قاسم با توصیف استقبال حاج قاسم از این رزمنده بسیجی گفت: منش واخلاق سردار باید امروز سرلوحه قرار گیرد و با وجود آنکه در وسط یک جلسه با فرماندهان بودیم، و به ما اطلاع دادند که  آن فرد بسیجی آمده، حاج قاسم پابرهنه به دیدار آن جوان رفت و او را با اصرار و قسم خوردن به جان مادرش فاطمه الزهرا  کول گرفت و با خود به داخل آورد.

سردار دلها ولی و مقتدای خود را به آرامش می رساند

کاظمی با بیان اینکه حاج قاسم به شدت مراقب کلام وگفتار خود بود، افزود: زمانیکه از او سوال کردم چرا در دیدار با مقام معظم رهبری  بایک دست سلام نظامی دادید و بادست دیگر بر خلاف عرف نظامی دست برسینه گذاشتید، گفت: من احساس کردم حضرت اقا در دل یک نگرانی دارند خواستم تا ایشان نگران نباشند.

همبستگی ملی و ظرفیت شناسایی از نگاه حاج قاسم

این مدافع حرم با اشاره به یک جمله معروف از حاج قاسم که گفته بود که آن دختری که  کم حجاب است، هم دختر من است، افزود: جذب حداکثری و دفع حداقلی در اندیشه و مکتب او جایگاه ویژه ای داشت وهرجوانی با هر شکل و شمایلی را فرزند خود می دانست و همانطور که از سخنان او مشخص است او همه را فزندان خود می دانست و افراد را از یکدیگرجدا نمی کرد.

حاج قاسم و فاطمیه ای که متفاوت شد

کاظمی با اشاره به آخرین فاطمیه و کلام ماندگار حاج قاسم دراین خصوص گفت: قرآن و عترت را هرگز فراموش نمی کرد و گاهی از من می خواست یک روضه ای بخوانم تا  آرام شود و یک بار پس از پایان یک عملیات قرار بود یک جلسه ای برگزار شود، اما دیدیم حاج قاسم در یک اتاق دیگر تنها است و صدای گریه او از اتاق بیرون امد و همه متحیر بودیم علت این موضوع را پرس  وجو کردم وگفت: مگرنمیدانی فاطمیه نزدیک است و او چنان عشقی از محبت اهل بیت در دل داشت که حتی خانه خود را وقف  حضرت زهرا کرده بود و از من خواست  در آن حال و هوا روضه ای بخوانم و او در غم مصیبت حضرت زهرا گریه کرد و در همانجا گفت که فاطمیه سال بعد فاطمیه عجیبی است.

پوشش و منش حاج قاسم

کاظمی در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت مبنی براینکه  چرا حاج قاسم هیچگاه در جبهه مبارزه با تکفیری ها لباس رزم برتن نکرد گفت: او با این حرکت قصد داشت نشان دهد ما سر جنگ با هیچ کس نداریم و باید با یکدیگر اتحاد داشته باشیم  و دشمن مشترک ما آمریکا و اسرائیل است و ما نباید دشمن، را دشمن شاد کنیم./ مرات

انتهای پیام/

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.