پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فتنه ۸۸ با بصیرت و ایمان مردم جمع شد/تلاش دشمن برای ترویج فرهنگ‌ غلط از طریق فضای مجازی

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌ این هفته نماز جمعه مرکز استان مازندران، اظهار کرد: تقوا انسان را از بدی‌ها دور می‌کند و زمینه بهبود روابط انسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان در زندگی باید با اطمینان و یقین کار و تلاش کند و بسیاری از کارها با شک و تردید بدون نتیجه به اتمام می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: انسان وظیفه دارد اعتقادات خودش را بر اساس یقین و ایمان حفظ کرده و اجازه ندهد که موریانه شک و تردید به بنیاد اعتقاد و ایمان انسان آسیب برساند.

وی اضافه کرد: بازگشت از دین نتیجه شک و شبهه بوده و هر کسی باید اعتقادات خودش را محکم حفظ کرده و اجازه سستی را ندهد.

لائینی،ادامه ادامه دارد: از دیگر موضوعاتی که زمینه کاهش یقین انسان می‌شود، همراهی با افراد اهل شک و شبهه است.

وی یادآور شد:گاهی ارتباط با افراد اهل شک و یقین زمینه عدم عاقبت به خیری می‌شود و از این دست موارد زیاد وجود دارد، سرگذشت انسان در فضای رقابت و دوستی بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، یادآور شد: انسان از همراهی با اهل شک تا حدودی فاصله بگیرید و امام علی(ع) از ارتباط با افراد بیمار دل که نسبت به خدا، اعتقادات و دین نگرش مناسبی نداشتند به خدا پناه می‌برد.

وی ادامه داد: گاهی مواقع انسان باید در برابر افرادی که به دنبال ایجاد شک و شبهه هستند جبهه گرفت، کمترین کار ترک جلسه و دوری از این افراد است.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: انسان باید مراقب باشد که در زندگی با کسانی که نشست و برخواست داشته باشند که زمینه تقویت دین و ایمان را فراهم می‌کنند،برخی افراد تلاش دارند که انقلاب اسلامی را به چالش بکشند، البته مشکلات وجود دارد اما افراد بیمار دل تلاش دارند که از این طریق به اسلام و انقلاب ضربه بزنند.

وی با اشاره به رشد فضای مجازی و تلاش‌های دشمنان اسلام،گفت: با توجه به شرایط موجود حفظ دین، انقلاب و حرمت خوش شهدا تاحدودی سخت است، باید به خدا پناه ببریم و از خدا درخواست کمک کنیم.

امام جمعه مرکز استان مازندران بیان کرد: انسان باید همه تلاش خوش را به کار ببندد که گناه نکند و حتی‌الامکان از گناهی که در آن بحث حق‌الناس وجود دارد دوری کند، اگر انسان گناهی مرتکب شده که در آن پای حق‌الناس وجود دارد در همین دنیا حلالیت بطلبد.

وی با اشاره به سالروز عملیات کربلای چهار، گفت: این عملیات بسیار حائز اهمیت بوده است اما در این نبرد شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردیم و استان مازندران هم سهم بسزائی در این عملیات داشته  است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو میلادی، اظهار کرد: مسیح پیامبر بزرگ الهی است که منشا خیر برای بشریت است اما در قرون وسطی به یک شکلی به مسحیت ضربه وارد شده متصدیان کلیساها با مسیحت تحریک شده در مقابل نوآوری‌ها و دانشمندان ایستادگی کرده و با برخوردهای خشن موجب بدنامی دین شده‌اند، امروز هم دولت‌های به اصطلاح مسیحی که مشای سیاسی لائیک دارند با استعمارگری، ظلم و جنایت بر بشریت به اشکال دیگری زمینه بدنامی مسیحیت را فراهم می‌کنند.

وی با اعلام اینکه مسیح ضد ظلم بوده است، افزود: این پیامبر بزرگ، طرفدار حقوق بشر،انسان‌ها بوده و همه ما باید باید برای دین ارزش قائل شوم.

محمدی‌لائینی با اشاره به در پیش بودن  روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایایی طبیعی در روز یک‌شنبه، بیان کرد: کشور ما در برابر بلایایی طبیعی آسیب‌پذیر است، بخشی از این آسیب‌پذیری به این دلیل بوده که ما حق طبیعت را ضایع کردیم، انسان‌ها به رودخانه تجاوز کرده و در مسیر سیل گذر نسبت به احداث بنا اقدام می‌کنند و همین موضوع در دراز مدت باعث تخریب بناهای احداثی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه آب از چاه‌ها، گفت: چندین هزار چاه مجاز و غیرمجاز در کشور فعال است که بدون توجه به آثار تخریبی آن نسبت به استحصال آب اقدام می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به طرح خروج دام از جنگل، گفت: این طرح زمینه حفظ و حراست از جنگل را فراهم نکرده و در این طرح هیچ برنامه حمایتی برای دامداران هم دیده نشده و نتیجه این طرح ابتر هم از بین رفتن علوفه‌های موجود در جنگل و گرسنگی دام‌ها و کاهش تعداد دامداران است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از حوادث طبیعت به بلا باید به حقوق طبیعت احترام بگذاریم، حوادث طبیعی در حالت عادی مفید است و در صورت قرار گرفتن در مدار اصلی خسارت به انسان وارد نمی‌کند.

محمدی‌لائینی به دیگر مناسبت هفته آینده اشاره کرد و افزود: روز سه‌شنبه پیش رو روز نهضت سوادآموزی است که این طرح خدمت بزرگی به کشور برای افزایش تعداد باسوادان کشور شده است،پیش از شروع این طرح تعداد افراد باسواد کشور حدود ۳۷ درصد بوده اما در حال حاضر ۸۰  درصد جمعیت کشور داری سواد هستند.

وی با اعلام به نزدیک بودن روز ۹ دی، گفت: اقدام مردم در برابر فتنه ۸۸ زمینه جمع شدن بساط فتنه‌گران در کشور بوده و به حق یوم‌الله بوده و باید این روز در استان مازندران تکریم شود و برنامه‌ای در این ارتباط در استان مازندران تدارک دیده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به افزایش قدرت اسلام در جهان، بیان کرد: آمریکا بعد از جریان ۱۱ سپتامبر بنا داشت که غیر از افغانستان اختیار هفت کشور منطقه از جمله ایران را در اختیار بگیرد که این طرح به کلی با شکست مواجه شده و بعد از ۲۰ سال این کشور مجبور به ترک افغانستان شده است.

وی با اشاره به درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حفظ انقلاب اسلامی ایران، گفت: با تلاش‌های رزمندگان اسلام و مدافعان حرم داعش نابود شده و همه نقشه‌های آمریکا در منطقه نقش برآب شده و خودشان هم به این موضوعات اذعان دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شکست‌های آمریکا در عراق، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران روز به روز در حال تقویت است و باید نسبت به این موضوع شاکر باشیم.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر به مسئله امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت: اگر این فریضه در کشور ترک شود اشرار به امور مسلط شده و دعا اجابت نمی‌شود واقعا باید این فریضه در کشور و استان مازندران جدی گرفته شود.

 /۸۶۰۰۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.