پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره شعر «اشک انار» در مازندران برگزار می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد صادقی سنگدهی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری دهمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه استان مازندران با عنوان «اشک انار» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوعات «شهدا، جانبازان و زندانیان مبارز پیرو خط حضرت امام خمینی (ره)»، «هشت سال دفاع مقدس» «فرهنگ عاشورایی در دفاع مقدس»، «زنان شهیده، ایثارگران، جانبازان و آزادگان»، «شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) و شهدای مبارزه با تروریست‌ها»، «شهدای مدافع امنیت وطن و انقلاب اسلامی» و «شهدای ترور»، «شهدای هسته‌ای و علمی کشور»، «ولایتمداری، حجاب و عفاف»، «حماسه اسلامی و ملی ۹ دی»، «جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمنان»، «مدافعان سلامت» و بخش بین الملل: «مقاومت ملل و بیداری اسلامی» برگزار می‌شود.

صادقی سنگدهی ادامه داد: اشعار ارسالی باید با دو زبان فارسی و محلی (بومی استان مازندران) در بخش‌های سنتی، نیمایی، سپید، سرود، ترانه و تصنیف به دبیرخانه ارسال شوند.

صادقی سنگدهی از شرکت شاعران در همه گروه‌های سنی در جشنواره خبر داد و گفت: شاعران می‌توانند اشعار برای کودکان مهد، دبستان، نوجوانان و بزرگسالان به دبیرخانه ارسال کنند.

وی مازندرانی بودن و یا ساکن این استان بودن را از شرایط شرکت در جشنواره اعلام کرد و افزود: محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و شاعران می‌توانند به صورت هم زمان در تمامی شش بخش و ده موضوع در هر دو زبان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه از صاحبان ۱۲ اثر برگزیده تقدیر خواهد شد، از چاپ ۱۱۰ اثر برگزیده در کتاب جشنواره خبر داد و گفت: آثار ۱۵ شاعر برگزیده به کنگره ملی شعر دفاع مقدس نیز راه می‌یابد.
 

کد خبر 5045197
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.