پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تکمیل پروژه انتقال گاز دامغان-کیاسر طی امسال برای کشور حیاتی است

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تکمیل و بهره برداری سه پروژه خط انتقال گاز دامغان – کیاسر و خطوط نهم و یازدهم طی امسال برای کشور حیاتی و از اولویتهای این شرکت است.

1

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، ˈمحمدرضا غرویˈ روز شنبه در مشهد در گفت و گو با خبرگزاری ايرنا افزود: اگر امسال نتوانیم این پروژه ها را با مدیریت قوی بهره برداری کنیم طی دو سال آینده از نظر ناوگان حمل و نقل گاز در کشور دچار مشکل جدی خواهیم شد.

 

وی گفت: تاکنون مشکل تولید گاز داشتیم اما حال که تلاشها در رفع این مشکل در حال تحقق است باید زیربناهای لازم برای انتقال گاز به سایر نقاط کشور نیز انجام شود زیرا خط انتقال دامغان – کیاسر عملا مشکل انتقال گاز به شمال کشور را مرتفع می سازد.

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: بر اساس برنامه ریزیها تا قبل از شروع فصل سرما 100 میلیون مترمکعب به تولید گاز در میدان پارس جنوبی افزوده می شود ضمن آنکه برای سال آینده هم برنامه ریزی شده این میزان به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شود.

 

وی گفت: پارسال با سرمای 27 درجه زیر صفر در برخی استانها و درگیری تمام کشور با این سرما، از مرحله پالایش، انتقال و توزیع گاز بگونه ای مدیریت و سازماندهی شد که هیچ موردی از قطع گاز در کشور نداشتیم.

 

غروی ادامه داد: زمستان پارسال با وجود قطعی برق و آب در مناطقی از شمال کشور ˈشبکه توزیع و انتقال گازˈ فعال بود و این حماسه جز با تلاش کارکنان شرکت ملی گاز تحقق نیافت.

 

وی با تاکید بر اینکه امسال این شرایط دشوارتر است افزود: از سویی بر مبنای تبصره 22 قانون بودجه 93 و در اجرای اصل 44 قانون اساسی در بحث استفاده 100 میلیارد دلار از سرمایه گذاری خارجی، در پی جلب مشارکت و سرمایه بخش خصوصی هستیم تا برخی پروژه ها را به روش BOT اجرا کنیم.

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در کنار ایجاد زیرساختهای انتقال گاز که از جمله اولویتها در سال جاری است برنامه دیگری نیز همزمان با افزایش تولید و توسعه زیرساختها برای اجرای طرحهای توسعه ای در این شرکت پیگیری می شود.

 

وی افزود: هم اینک مطالعاتی در این مجموعه آغاز شده و در پی اتخاذ ساز و کارهایی برای صرفه جویی در این حوزه هستیم.

 

او بیان کرد: تجربه سالهای گذشته نشان داده هر چه بیشتر گاز تولید کرده ایم بیشتر هم مصرف نموده ایم لذا برای جلوگیری از بروز این مشکل طرح صرفه جویی پیگیری می شود.

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت : بر این مبنا تلاش می شود تا قبل از نیمه دوم امسال مطالعات در این حوزه به انجام رسیده و ساز و کارها و راهکارهای اعمال صرفه جویی در این زمینه اتخاذ و پیاده سازی شود تا بتوانیم مصرف بی رویه را در بخش خانگی و در مواردی در حوزه صنعت مهار کرده و بهینه سازی کنیم تا فاصله بین تولید و مصرف را کاهش دهیم.

 

1 نظر
  1. علی می گوید

    آقای غروی! آیا این درست است بدون رضایت مردم زمین های کشاورزی آنان را که درآمد سالانه اشان از کشت این زمین ها به دست می آید، جهت گاز کشی در شهر کیاسر تصاحب کنید، بدون پرداخت هیچگونه وجهی در قبال تخریب زمین هایشان؟ آنان باید به کدام مرجع جهت احقاق حقشان مراجعه نمایند؟ خدا را هم در نظر داشته باشید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.