پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تهدیدهای ترکمنستان کارساز نیست/ خط لوله کیاسر-دامغان تابستان ۹۶ به بهره برداری می رسد

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ترکمنستان به قراردادهای بین المللی خود پایبند نیست و با توجه به شرایط آب و هوایی درخواست های غیرمنطقی دارد، گفت: ترکمنستان تهدید به قطع گاز از فرداشب کرده است در حالی که گاز دریافتی از این کشور تنها ۳ درصد چرخه گازی کشور را تامین می کند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از میزان، در جند روز اخیر مناقشات گازی در رابطه با کاز دریافتی ایران از ترکمنستان تشدید شد و برای حل و فصل موضوع تیم کارشناسی ایران راهی ترکمنستان شد که اخبار حکایت از آن دارد که مذاکرات نتیجه مثبتی نداشته و تیم کارشناسی ایران، ترکمنستان را به مقصد ایران ترک کردند.
 
 
در این زمینه مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران به میزان گفت: تیم مذاکره کننده ذر حال بازگشت به ایران هستند و ترکمنستان تهدید به قطع گاز از فرداشب کرده است.
 
 
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده مشکلی در زمینه تامین گاز کشور وجود نخواهد داشت و در این موضوع بازنده اصلی ترکمنستان است، زیرا این کشور بارها رویه فعلی خود را تکرار کرده و با این کار اعتمادو اعتبار خود را در ایران و سطح منطقه را از دست خواهد داد.
 
 
بوجارزاده در پاسخ به این سوال که با قطع گاز از ترکمنستان و به بهره برداری نرسیدن خط دامغان-کیاسر آیا در سرمای سخت سال، گاز شمال ایران قطع خواهد شد؟، بیان کرد : خط لوله دامغان- کیاسر در برنامه های اجرایی قرار دارد و تا تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
 
 
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، افزود: گاز دریافتی از ترکمنستان در مجموع تنها کمتر از  ۳ درصد چرخه گازی کشور است و با این تفاسیر مشکلی را برای تامین گاز کشور رقم نخواهد زد.
 
 
وی تاکید کرد: در زمینه تامین گاز و فشار گاز شهرهای شمالی ایران، خط تقویتی سنگر-رشت از حدود ۲۰ روز گذشته طی یک فرآیند ۴ ماهه به بهره برداری رسیده است.
 
 
بوجارزاده خاطرنشان کرد: ترکمنستان در قرارداد و تفاهم نامه های بین المللی پایبند نیست و همواره به دنبال آن است تا با توجه به شرایط آب و هوایی سواستفاده کند، این کشور با سردشدن هوا درخواست های غیرمنطقی را مطرح می کند که ایران چنین درخواست های غیرمنطقی را قبول نمی کند.
 
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.