پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره‌برداری قطعه اول از پروژه چهارخطه کردن محور کیاسر در 45 روز آینده

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان « بهسازی جاده کیاسر» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛  جاده کیاسر یکی از زیباترین و پرترددترین جاده‌های کشور است که دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری است.

طرح چهاربانده کردن محور ساری تاکام که در کاهش بار ترافیکی این محور از اهمیت بسزایی برخوردار بوده هنوز انجام نشده است.

البته این پروژه امسال از پیشرفت خوبی برخوردار بوده ولی برای مدتی این پروژه کاملا مسکوت و بلاتکلیف بوده است.

مسافران بسیاری از این مسیر روزانه به‌ویژه پایان هفته و ایام تعطیل درحال تردد هستند که در ایام تعطیل و پایان هفته به‌ویژه عصر روزهای جمعه به‌دلیل حجم تردد بالا پلیس برای کاهش ترافیک مجبور به یک‌طرفه کردن محور است که معمولا به‌صورت مقطعی اعمال شده و ساعت آن نیز مشخص نیست که این موضوع موجب معطلی مسافران و ایجاد صف‌های طولانی ترافیک می‌شود که در برخی موارد حتی جاده تبدیل به پارکینگ می‌شود.

 مازندران دارای سه محور اصلی هراز، کندوان و سوادکوه است که بیشتر مسافران از این مسیرها تردد می‌کنند ولی جاده کیاسر نیز دست کمی از این جاده‌ها ندارد و تجربه سفر از این جاده نیز می‌تواند بسیار مطلوب باشد.

یکی از دلایل ترافیک کم آن شناخته نشده بودن آن و دلیل بعدی خطرناک بودن آن است که در بسیاری از نقاط نیاز به ترمیم و زیرسازی دارد که ضرورت دارد با بهسازی و معرفی این جاده هم از ترافیک سایر مسیرهای شمالی کاسته شده و هم بارونق گردشگری در این مسیر اقتصاد مردم این منطقه متحول شود.

 مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: عملیات اجرایی کلی این پروژه به اتمام رسیده است و منتظر افتتاح این پروژه هستیم.

غلام‌عباس رستمی با اشاره به اینکه این پروژه ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در حال حاضر درحال نصب نیوجرسی و علایم ایمنی هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، تصریح کرد: پروژه چهارخطه کردن محور کیاسر در دو قطعه تعریف شده که قطعه اول ۱۳ کیلومتر و قطعه دوم هشت کیلومتر است.

 مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران در پایان گفت: البته سه کیلومتر از ورودی گلورد تا سه راهی تاکام هنوز چهاربانده نشده که امیدواریم با رفع مشکل این عملیات نیز انجام شود.

به گزارش فارس، ترافیک، قصه تلخی است که همواره مردم در این مسیر با آن مواجه هستند که در سال‌های اخیر بحث یک‌طرفه شدن آن در دستور کار پلیس است که در حد مرهم بود و امیدواریم با افتتاح این پروژه چشم‌انتظاری 17 ساله مردم منطقه به پایان برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.