پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقاد مدیرکل، از بودجه استانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحتی حدود ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در قالب ۲۴ طرح و در سه فاز در حالی وارد دوازدهمین سال شد که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز اول و دوم ان نیاز است.

 به گفته سردار عبدالله ملکی بودجه استانی امسال برای این موزه کمتر از یک میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۲ میلیارد تومان کاهش یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با صدور پیامی که نسخه‌ای از آن امروز دوشنبه در اختیار خبرگزاری حمهوری اسلامی مرکز ساری قرار گرفته است، نارضایتی خود را از وضعیت بودجه استانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اعلام کرد.

سردار ملکی خطاب به استاندار مازندران نوشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که نماد مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی مردم علوی تبار، رزمندگان لشکر ویژه ۲۵ کربلا و شهدای استان مازندران است امروز با گذشت ۱۲ سال از آغاز ساخت این پروژه بزرگ فرهنگی، همچنان در انتظار نگاه ویژه مسئولان استانی برای اختصاص بودجه‌ای درخور توجه برای تکمیل و بهره برداری است.
در این پیام با بیان اینکه به رغم پیگیری‌های مکرر، انتظار می‌رفت مسئولان برنامه و بودجه استان نسبت به تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل این مجموعه تدبیر جدی داشته باشند، اما کمترین بودجه را برای سال ۹۸ اختصاص دادند، امده است: به عنوان خادم شهدا صراحتاً اعلام می‌کنم اگر این مقدار بودجه افزایش قابل توجهی نداشته باشد، با عرض شرمندگی از روح پاک و منزه شهدا، در حضور اصحاب رسانه، از مجموعه اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان خداحافظی خواهم کرد.

پارک موزه استان مازندران در واقع بازسازی و نمایش عملیات والفجر ۸ دوران دفاع مقدس در حاشیه رودخانه تجن ساری است.
یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان‌های ” تانک فارم “است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است.احداث مسجد فاطمه الزهرا (س)، یادمان فاو با بنای یکهزارمترمربع در ضلع غربی، از دیگر ویژگی‌های این پارک است.
دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان‌ها و تندیس شهداست.
مرکز بهداری و طرح ساماندهی، احداث دیوار ساحلی رودخانه تجن و احداث سد لاستیکی به منظور شبیه سازی عملیات والفجر ۸ و عبور رزمندگان اسلام از اروندرود در حد فاصل سدانحرافی تا پل کمربندی جدید هم از دیگر بخش‌های این مرکز فرهنگی است.

مازندران ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

/۱۸۹۹/۶۹۹۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.