پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اتصال خط انتقال گاز دامغان-کیاسر -ساری به خط 30 اینچی نکا

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در خصوص خط لوله دامغان – کیاسر – ساری گفت: انجام پروژه این خط که به خط 30 اینچ انتقال گاز نکا متصل می شود از امسال توسط شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز ایران آغاز شده است.

1
 
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محسن عرب مقصودی با اعلام این خبر، افزود: با افتتاح 102 پروژه روستایی در سال جاری، امکان بهره مندی 55 هزار و 192 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی فراهم شده و برای تحقق این مهم اعتباری بالغ بر 405 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
وی ادامه داد: برای گازرسانی به این روستاها، 264 هزار متر لوله گذاری انجام و 24 هزار و 370 علمک روی شبکه گازدار نصب خواهد شد.
 
عرب مقصودی در ادامه گفت: از 102 روستای فوق الذکر، همزمان با ایام ا… دهه فجر، 37 روستا در شهرستان های تنکابن، سوادکوه، میاندرود، بابل و آمل به بهره برداری خواهد رسید که برای گازرسانی به این پروژه ها بیش از 91 هزار متر لوله گذاری انجام شده و 2 هزار و 500 علمک روی شبکه گازدار نصب خواهد شد.
 
عرب مقصودی با اشاره به صرف اعتبار 94 میلیارد ریالی از محل منابع داخلی و عوارض گازرسانی، برای گازرسانی به روستاهای قابل افتتاح در دهه مبارک فجر، خاطرنشان کرد: با گازرسانی به این روستاها و انجام فرایند اشتراک پذیری، دو هزار و 738 خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
 
مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین اظهار کرد: تاکنون یکهزار و 608 روستا از یکهزار و 913 روستای قابل گازرسانی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده که با احتساب 37 روستای افتتاحی در دهه فجر، این رقم به یکهزار و 645 روستا افزایش خواهد یافت.
 
عرب مقصودی متوسط بهره مندی روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی را 61 درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 84 درصد خانوار روستایی مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: از سال 1390 تاکنون، 480 پروژه گاز روستایی در مازندران تعریف شده که این پروژه ها علیرغم شرایط سخت بودجه ای، در حال انجام می باشد.
 
عرب مقصودی با بیان این مطلب که پیمانکاران در 148 روستای دیگر مازندران نیز در حال عملیات اجرایی هستند، ادامه داد: این پروژه ها تاکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با افتتاح این روستاها، تا پایان سال آینده، همه روستاهای جلگه ای مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
 
وی همچنین در خصوص خط لوله دامغان – کیاسر – ساری گفت: انجام پروژه این خط که به خط 30 اینچ انتقال گاز نکا متصل می شود از امسال توسط شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز ایران آغاز شده است.
 
عرب مقصودی خاطرنشان کرد: این خط تقویتی مزایای بسیاری مانند رفع دغدغه زمستانی را برای استان مازندران به دنبال دارد، ضمن اینکه زیرساختی نیز برای توسعه گازرسانی در مناطق دودانگه و چهاردانگه ساری خواهد بود.
 
1 نظر
  1. ابراهیم طالبی کیاسری می گوید

    البته باید دید که این پروژه کی به اتمام میرسد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.