پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آقای استاندار، مردم چهاردانگه منتظر تحقق وعده جنابعالی هستند

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: بیش از 14 سال از انتقال زباله شهر ساری به چهاردانگه می‌گذرد، مردم محروم چهاردانگه ناخرسند از این مهمان ناخوانده بودند و هستند. بخش کهن چهاردانگه که 220 شهید تقدیم ایران عزیز کرد و همیشه در صف مقدم صیانت از انقلاب بود حق خود نمی‌دانستند که زباله شهر ساری با طی مسافتی 120 کیلومتری به پشتکوه چهاردانگه منتقل و در آنجا به روش کاملا غیر بهداشتی دپو شود.

زباله باعث آلودگی آب، خاک و هوای منطقه شده است. محور کیاسر که به محور مرگ محشور است توان تحمل تعداد زیاد تریلی ها و کامیون های انتقال زباله را ندارد، ریخته شدن شیرابه زباله در سطح جاده باعث بالا رفتن آمار تصادفات در این مسیر شده است.

در سال 1384 حسین زادگان به عنوان فرماندار شهرستان ساری مسئولیت داشت، در همین زمان دو اتفاق بزرگ رخ داد. یکی ممانعت مردم سمسکنده  ازدپوی زباله در نزدیکی این روستا و یکی دیگر برگزاری مسابقات کشتی جام جهانی. ممانعت مردم  سمسکنده باعث شد زباله به مدت چند روز در سطح شهر رها شود، مسئولین در آن زمان مکان های مختلف را برسی کردند که اغلب این مکان ها با مخالفت مردمی مواجه می شد و در نهایت با قول انتقال شش ماهه، زباله را به چهاردانگه آوردند.

مردم چهاردانگه به روش های مختلف اعتراض خود را به گوش مسئولین رساند، از نوشتن نامه و تنظیم طومارهای محتلف، تشکیل کمپین ‌های نه به انتقال زباله به چهاردانگه تا ممانعت های عملی.

اما هیچکدام از این روش ها موثر واقع نشد و مسئولین با وعده های سرخرمن خود نا رضایتی را در مردم بیشتر کردند و اعتماد مردم منطقه را از بین بردند.

اما شهریور ماه 1398 اوج مخالفت مردم با انتقال زباله به چهاردانگه بود، هیات‌های عزاداری روستاهای اطراف در محل دپو حضور پیداکردند تا اوج و عمق مخالفت خود را با انتقال زباله نشان دهند.

رضایی فرماندار شهرستان ساری از اولین مسئولین بود که در جمع مردم معترض چهاردانگه حضور پیدا کرد و قول داد تا پایان اسفند فرصت دهند تا برای همیشه از انتقال زباله به چهاردانگه جلوگیری شود. مردم معترض که قبلا طعم قول های عمل نشده مسئولین نگران بودند باور داشتند مجدد مسئولین می خواهند زمان بخرند.

دوم مهر حادثه ای بسیار ناگوار در منطقه رقم خورد، مردمی که سال ها پای انقلاب ایستاده بودند و شهدا، جانبازان زیادی تقدیم کردند مردمی که به قول معمار کبیر انقلاب صاحبان اصلی انقلاب و کشور و ولی نمعت هستند، به علت دفاع از حق طبیعی خود با حضور یگان ویژه تعدادی از معترضین بازداشت شدند و زباله ساری مجدد پیروزمندانه با اسکورت وارد محل دپو  شد.

منطقه ای که مقام معظم رهبری بعد از سفر 24 دی ماه 1374 به پشتکوه و دیدن وضعیت محرومیت مردم بسیار متاثر شدند، فرمود: فقر مازندران در پشت برگ های سبز درختان  مدفون شده است .

در کنار این حادثه مسئولین کشوری،  استانی ، شهرستان و شهرداری ساری قول دادند تا پایان اردیبهشت نیروگاه زباله‌سوز ساری تکمیل و از انتقال زباله ساری به چهاردانگه جلوگیری می‌شود.

مردم چهاردانگه بی صبرانه منتظر تحقق  وعده مسئولین هستند. آیا این بار مسئولین به وعده داده شده عمل می‌کنند ، یا به بهانه های دیگر تکمیل زباله سوز را به زمان دیگر موکول می‌کنند، یا کرونا ناجی آنها خواهد بود.

جناب استاندار همانطوری که زباله در زمان فرمانداری جنابعالی به چهاردانگه انتقال پیدا کرد حالا  از فرصت استانداری استفاده کنید و این معضل را برای همیشه برای مردم مرکز استان حل نمایید.

اما چند نکته:

1- نماینده مردم روستاها نگران از عدم تکمیل زباله سوز ساری در زمان مقرر بودند، لذا آنها طی نامه ای در مورخه 25/11/1398 موضوع را به فرماندار شهرستان ساری یاد آور شدند.

2- حالا که به زمان تحقق وعده مسئولین نزدیک شده است شهرداری ساری اقدام به شکایت نموده، با شکایت از مردم،  می‌خواهند آنها را  از پیگیری بترسانند.

جناب شهردار، کسی که باید شکایت کند این مردم چهاردانگه هستند که محل زندگیشان  با زباله شهر ساری تخریب شده است نه شهرداری ساری.

شهرداری ساری هزینه های مختلف را تا الان برای شهر نموده اما برای تکمیل زباله سوز همیشه لنگ کمبود اعتبار بود. مردم چهاردانگه را بیش از این از خود نرنجانید، آه مظلوم خیلی سخت دامنگیر شما خواهد بود و این یک وعده الهی است.

3- جناب استاندار کدام حرف هایتان را باورکنیم مگر نگفتید نباید در برابر خواسته مردم مظلوم پشتکوه و تمایل عده‌ای فاسد برای دزدی‌های میلیاردی با کتک زدن مردم صدای مردم را خفه کنیم و انتظار داریم که دستگاه قضایی برای برخورد ورود پیدا کند؛ تخلفات شهردار سابق باید در دادگاه بررسی شود. چرا تخلفات شهردار سابق بررسی نشد ولی در اولین اقدام پسا کرونا مردم چهاردانگه به دادگاه احضار شدند.

4-  جناب رضایی فرماندار شهرستان ساری با حضور در جمع مردم معترض و پیگیری برای تکمیل زباله سوز زحمات زیادی متقبل شدند، ایشان خود از خانواده معزز شهدا است و ان شاء الله با تلاش خود دل خانواده معظم شهدا منطقه را با تحقق وعده خود شاد نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.