پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۱۵ درجه‌ای دمای هوای مازندران از امشب

مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به کاهش ۱۵ درجه‌ای دمای هوای استان از امشب گفت: با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی، هم‌استانی‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: علی‌اصغر احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر‌اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان، از امشب تا فردا شاهد وزش باد شدید، کاهش هشت تا ۱۵ درجه‌ای دما و احتمال رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.

 

وی افزود: با توجه به وضعیت جوی هوا به هم‌استانی‌ها و مسافران توصیه می‌شود در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان به‌ویژه در هنگام مه‌آلود بودن در شب و در هنگام بارندگی‌های شدید نکات ایمنی را رعایت و در مکان مناسب و امن توقف کنند.

 

مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری مازندران ادامه داد: به هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود از تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و نقاط سیل‌خیز در هنگام بارندگی شدید و رگباری خودداری کنند.

 

احمدی اضافه کرد: به‌دلیل بارش برف در مناطق سردسیر کوهستانی، مه‌آلود و لغزندگی جاده‌ها به رانندگان توصیه می‌شود پوشاک گرم، زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه‌ها و نقاط سیل‌گیر در هنگام رعد و برق، بارندگی‌های شدید و رگباری نکات ایمنی را رعایت کنند و در مکان مناسب و ایمن پناه‌گیری کنند.

 

مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد: به صیادان توصیه می‌شود هنگام مواج بودن دریا از ماهی‌گیری و تردد شناورهای سبک تفریحی خودداری کنند.

 

احمدی در پایان به تمامی نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی در راه‌های ارتباطی، اصلی و فرعی داشته باشند.

 

 

نوربخش داداشی گفت: پیرو اطلاعیه شماره ۲۱ اداره‌کل هواشناسی مازندران و با توجه به نفوذ سامانه ناپایدار از امشب تا فردا شاهد وزش باد شدید، بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، کاهش هشت تا ۱۵ درجه دمای هوا و احتمال رعد و برق در آسمان استان هستیم.

 

وی بیان کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی (به‌ویژه مناطق شرقی استان)، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد وسایل نقلیه به دلیل مه آلود بودن و ریزش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه طی این مدت وضعیت دریای خزر به صورت مواج و طوفانی است، گفت: برای صید و صیادی و تردد شناورهای سبک مناسب نیست.

 

وی در پایان با اعلام اینکه این سامانه جوی عصر روز یک‌شنبه از آسمان مازندران خارج می‌شود، گفت: روز دوشنبه آسمان استان به صورت هوای صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.