پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سن ازدواج در پسرهای مازندرانی به ۲۹ سال رسید

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت : طبق آمار میانگین سن ازدواج درپسران این استان برای ۹ ماهه سال جاری به حدود ۲۹٫۱ سال رسید که نسبت به میانگین کشور دوسال بالاتر است.

1

 

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: علی رجبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهارکرد : این درحالیست که سن ازدواج در دختران این استان به حدود ۲۴ سال رسیده است که نسبت به میانگین کشوری یک سال کمتر است .

 

براساس آمارهای اعلام شده میانگین سن ازدواج در کشوردر مردان ۲۷ سال و خانم ها نیز ۲۵ سال به ثبت رسیده است.

 

طبق آخرین گزارش اداره کل ثبت احوال مازندران در۹ ماه گذشته ۲۰ هزار و ۲۸۳مورد ازدواج در این استان به ثبت رسید که به نسبت مشابه سال قبل حدود پنج درصد رشد داشت.

 

مدیرکل ثبت احوال مازندران اضافه کرد : بیشترین سن ازدواج در پسران این استان با ۳۱ سال مربوط به شهرستان نوشهر در غرب این استان و پایین ترین سن نیز مربوط به شهرستان میاندرود با ۲۸ سال است.

 

به گفته وی بالاترین میانگین سن ازدواج در دختران با ۲۷ سال مربوط به شهرستان رامسر و پایین ترین سن نیز با ۲۳ سال مربوط به شهرستان جویبار به ثبت رسیده است.

 

استان مازندران طبق آخرین آمار ثبت احوال حدود سه میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۴ نفر جمعیت دارد که ۵۷ درصد در مناطق شهری و ۴۳ درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.

1 نظر
  1. کیاسری می گوید

    کار ودرآمد که نباشه وقتی نشه از کوچکترین خرج زندگی بر اومد ازدواج کنن که چی؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.