پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روزهای گرم بهاری طی امروز و فردا در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه شاهد افزایش دما در استان مازندران هستیم که روز جمعه این افزایش دما محسوس خواهد بود.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: امروز شاهد افزایش دما به‌ویژه ارتفاعات استان بودیم، به‌‌طوری‌که بیشینه دما مربوط به کیاسر با ۲۵و کمینه دما مربوط به بلده با ۲درجه بالای صفر به ثبت رسید.

وی افزود: روزهای پنج‌شنبه و جمعه با تقویت جریانات جنوبی شاهد افزایش دما در استان مازندران هستیم که روز جمعه این افزایش دما محسوس خواهد بود؛ به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود برخی مناطق نیمه شرقی استان تا ۳۱ درجه هم برسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: جمعه شب با تغییر سوی جریانات و شمالی شدن آن موجب وزش باد برخی منلطق نسبتا شدید، ابرناکی و رگبار پراکنده می‌شود.

اسدی تصریح کرد: روزهای ابتدایی هفته آینده کماکان جریانات شمالی روی منطقه مستقر خواهد بود که کاهش دما و افزایش ابر و بارش‌های نه چندان قابل ملاحظه‌ای به‌ویژه در غرب استان و دامنه‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران از روشن کردن آتش در جنگل‌‌های استان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: کشاورزی هم نسبت به هوادهی خزانه‌های برنج اقدام کنند.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران طی روزهای پیش‌رو به‌صورت نسبتا آرام پیش‌بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.