پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشرفت جامعه نیازمند توجه به قرآن و عترت است

امام جمعه چهاردانگه برگزاری هفته قرآن و عترت را در سطح مازندران اقدامی شایسته دانست و گفت: همه وقت جامعه اسلامی برای پیشرفت و تعالی باید صرف قرآن و عترت شود.

0
 
 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، حجت الاسلام یوسفعلی تیموری، امام جمعه چهاردانگه  امروز(۵آذر) پیرامون اهمیت برگزاری یادواره شهدای قرآنی در ساری گفت:ما هرچه قرآن را بخوانیم، بفهمیم و ترویج نمائیم به سعادت و تعالی و پیشرفت خود و جامعه کمک کردیم.

 

وی با بیان اینکه شهدا در راستای ترویج قرآن جان خود را فدا کردند، اظهار داشت: یادآوری نام و یاد شهدای قرآنی یک نوع ترویج حاملان، قاریان، حافظان فرهنگ ناب قرآنی است.

 

حجت الاسلام تیموری با تاکید اینکه اصل کار برگزاری یادواره شهدای قرآنی مفید و ارزشمند است، ابراز امیدواری کرد: این فعالیت ها به خاطر رضای خدا و به خاطر پروردگار متعال انجام شود و با ریا و خودنمایی همراه نشود چرا که کار با اخلاص بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

وی ادامه داد: زمانی عده ای از افراد جامعه زیر پرچم قرآن قرار می گیرند اما هدفشان ضربه زدن به این کتاب آسمانی است که بایستی مراقبت شود تا افرادی از این دست که دم از قرآن می زنند اما عملکردشان قرآنی نیست، خدشه ای در فعالیت های قرآنی وارد نکنند.

 

حجت الاسلام تیموری افزود: همانگونه که قلم و بیان از قرآن حمایت می کند در عمل نیز باید عامل به قرآن باشیم.

 

وی دربخش دیگر سخنانش برگزاری هفته قرآن و عترت را در سطح مازندران اقدامی شایسته دانست و گفت: همه وقت جامعه اسلامی باید صرف قرآن و عترت شود اما اینکه روزی و هفته ای را همانند وحدت، بسیج، زن، معلم و… به معجزه رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) اختصاص دهیم پسندیده است.

 

حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه نام گذاری یک روز یا هفته به موضوع خاص نظیر قرآن، نماد است و بدین معنی نیست که فقط در روز قرآن باید به قرآن پرداخت، افزود: هدف هفته قرآن و عترت این که در یک هفته به طور ویژه همه توجهات جامعه به قرآن و عترت معطوف شود.

 

وی با بیان اینکه تمسک به قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) سعادت جامعه و بشریت را در پی دارد، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و تعالی در طول ایام سال نیازمند توجه به قرآن و عترت هستیم./شبستان

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.