پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یادداشتی در تجلیل از حضور دکترعلی اصغر یوسف نژاد در هیأت رئیسه مجلس دهم

وقتی دکتر«علی اصغر یوسف نژاد» در جمع هیأت رئیسه مجلس دهم شورای اسلامی همراه دیگران سوگند می خورد، دقت که می کردیم می توانستیم صدایش را از جمع تفکیک کنیم و در یک خط جداگانه به آن گوش کنیم . چون این انعکاس صدای خودمان بود که گویی از گفتار او می شنویم

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: وقتی دکتر«علی اصغر یوسف نژاد» در جمع هیأت رئیسه مجلس دهم شورای اسلامی همراه دیگران سوگند می خورد، دقت که می کردیم می توانستیم صدایش را از جمع تفکیک کنیم و در یک خط جداگانه به آن گوش کنیم . چون این انعکاس صدای خودمان بود که گویی از گفتار او می شنویم.

 

بسیاری از تحلیلگران و سیاسیون ناب و کهنه کار تردیدی نداشتند که دکتر یوسف نژاد این دوره با تمام دوره های پیشین نمایندگی اش فرق خواهد داشت. اتفاقاً مردم با رأی قاطع و کم نظیرشان که در طول چندین و چند دوره از انتخابات سراسر استان بی سابقه بود، راه را بر این تفسیر تحلیل گران هموار کردند. در عرصه ی دیپلماسی و در مسیر رشد سیستماتیک انتصابی و انتخابی حضور یکپارچه ی مردم در خواستن یک امر معمول یا گزینش یک فرد معقول، اصلی ترین عامل تعیین کننده قلمداد می شود. درخصوص دکتر یوسف نژاد باید گفت سوابق غیرقابل کتمان و ارزشمند ایشان در مدیریت های کلان کشوری به همراه صدای یکپارچه ی آری مردم به او ، آن هم از مرکز استانی مظلوم و محروم از امتیازات طبیعی و مرسوم، شاکله ی نمایندگان مجلس را در پذیرش سپردن سمت و تعهد به یک مازندرانی در هیأت رئیسه توجیه کرد و بالاخره پس از انقلاب اسلامی مرکز استان مازندران این افتخار نصیبش شد که فرزندش در هیأت رئیسه ی مجلس کرسی بگیرد و کدام تحلیل گری است که این اتفاق را امری ساده و معمولی بگمارد؟!

 

برکت و نعمت حضور یک فرد در هیأت رئیسه برای حوزه انتخابی اش امری محتوم و قطعی است. منتهی شهروندان انتظار ارفاق خاص یا امتیازگیری نابجا از این حضور ندارند. همین که حق طبیعی ساری و میاندرود که سالیان سال نادیده گرفته شد، از این پس دیده شود کافی است.

 

همین که این حضور موجب احقاق حقوق طبیعی و مغفول مانده ی ساری و میاندرود شود کافی است. همین که مجموعه ی پرتلاش شهرداری ساری با این حجم از خدماتی که طی سالیان اخیر به شهروندان ارائه کرده است، از امتیاز بحق توسعه ی عمرانی اش برخوردار گردد کافی است. همین که «مهدی عبوری» شاخص و خدوم ترین شهردار تاریخ ساری که همراه سایر اکثریت فهیم رأی دهندگان ، علیرغم خطرات و حاشیه های موجود ، از خود مایه گذاشت و در کنار او ایستاد ، از این پس بتواند با آرامش و اطمینان  خاطر با مجموعه ی تخصصی اش  خدمت بر خدمت بیفزاید و به آرایش و پیرایش رفاه عمومی، تفریحی و  عمرانی شهر بپردازد کافی است.

 

حضور در هیأت رئیسه یعنی داشتن اشراف کامل بر تمام رویدادهای مجلس و اینجاست که دکتر علی اصغر یوسف نژاد می تواند به استناد آمار و اطلاعاتی که در دست دارد، از تبعیض در توزیع ثروت و امکانات و خدمات نسبت به ساری و میاندرود و حتی مازندران جلوگیری نماید.

 

جامعه ی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ساری و میاندرود نباید از این حضور  به سادگی بگذرد. آنها باید یک صدا با تبریک های پیاپی و تحلیل های مثبت و مستمر این پیام را نه فقط به شخص دکتر یوسف نژاد که به کلیت مجلس شورای اسلامی منتقل کنند که ما حواسمان به این حضور هست و قدر و شأنیت نماینده ی منتخب خود را می دانیم.

 

لذا از فرصت استفاده می کنم و به نوبه ی خود به عنوان یکی از اعضای جامعه ی بزرگ فرهنگ و هنر ساری و استان ضمن تبریک خود و همکارانم به ایشان، تقاضا می کنم نسبت به توزیع بودجه های فرهنگ و هنر از وزارتخانه به استان ها به ویژه استان مازندران توجه لازم را به عمل آورد و یکبار برای همیشه عبارت «بودجه مان کم است» را از دهان مدیران ارجمند فرهنگی استان بردارد.

 

در این خصوص لازم است ایشان به همراه سایر نمایندگان شریف مازندرانی در بیانیه یا نامه ای قاطع با امضای یکایک عزیزان در همین آغاز کار – اختصاصاً- به وزیر محترم فرهنگ  و ارشاد  اسلامی در این خصوص یادآوری های لازم را به عمل آورند. این یک حقیقت و در واقع  فاجعه ی تلخ است که بیش از شانزده سال است که از زبان مدیران فرهنگی مان می شنویم:« بودجه های مان کم است.»

منبع: مازند مجلس

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.