پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه با فرمانده انتظامی مازندران

خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه در حاشیه این مراسم گفتگویی اختصاصی با سردار جعفری نسب انجام داده است.

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، روز سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ پاسگاه انتطامی تلمادره  بخش چهاردانگه با حضور سردار مسعود جعفری نسب فرمانده انتظامی استان مازندران  و مسئولین بخش چهاردانگه و شهرستان ساری  افتتاح شد.

 

خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه در حاشیه این مراسم گفتگویی اختصاصی با سردار جعفری نسب انجام داده است.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه نیروی انتطامی نماد حاکمیت است و کار بسیار مهم جهت آرامش مردم داریم گفت: آرامش را فقط نباید در خیابان ها دنبال کرد، کارکرد پلییس نشان داده است که امنیتی که پلیس برای مردم ایجاد کرده است موثر بوده مردم آرامش خوبی دارند.

سردار جعفری نسب در ادامه گفت: مراجعات مردم به حوزه های پلیس برای گرفتن خدمات است و گاهاً دیده می شود تصوراتی وجود دارد که کسانی که به پلیس مراجعه می کنند اکثراً مجرم هستند، در صورتی که ۹۰ درصد کارهای پلیس برای مردم خدماتی است. مثلاً کسی که تصادف کرده است شاید به عمد نبوده و هیچ گونه تقصیری نداشته باشد و یا اختلافات شخصی و ملکی که به وجود می آید و یا کلاه برداری که از شخصی می شود، این ها مجرم نیستند بلکه آسیب دیده هستند. وقتی مردم وارد نیروی انتظامی می شوند باید رحمت نظام را ببینند و از موضوعات بسیار مهم این است که دو موضوع مجرمیت و خدمات دهی به مردم را تفکیک کردیم که الحمدلله در سطح استان مازندران این اتفاق افتاده است.

 

jafari-nasab-2

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای رابطه ی مردم با پلیس گفت: در کلانتری‌ها نزدیک به ۸۰ درصد خوشایند سازی داشتیم که وقتی مردم وارد کلانتری می شوندچهره ی خوبی از پلیس و نیروی انتظامی ببینند. در پاسگاه ها هم نزدیک به ۴۰ درصد خوشایند سازی شده است که رفتار پلیس را به آیه شریفه « می بایست با مردم با رفتار خوب و حسنه برخورد داشته باشند » را تداعی می کند. مردم که در این نظام زحمت کشیده اند، باید این تشکیلات از خودشان بدانند.

 

سردار جعفری نسب در مورد ضرورت افتتاح پاسگاه انتظامی تلمادره گفت: با همت مسئولین محلی، بخشدار محترم و اهالی منطقه پشتکوه به حمدالله مرزی ترین پاسگاه در استان مازندران با استان سمنان در این منطقه افتتاح شد که متاسفانه از محرومیت خیلی زیادی برخوردار بود. در گذشته معمولا مدیران مسائل و مشکلات نزدیک و دور و بر خودشان را درست می کردند، ولی ما اعتقاد داریم باید اول به مسائل و مشکلات مناطق دورتر و محروم  را سامان بدهیم بعد نزدیک ترین ها را درست کنیم چون نزدیک ترها یک برخورداری هایی دارند. با حرکتی که صورت گرفت کمک خوبی انجام دادیم و مسئولین محلی هم کمکی انجام داده اند و همچنین با همت بسیار بالای خود فرماندهی این پاسگاه، جناب آقای نبوی و همکارانشان و سربازها تلاش کردند این محیط را آماده سازی کردند برای خدمت رسانی به مردم.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه در مورد وضعیت راه گفت: راه خیلی مهم است، تصادفات بر اساس سه مورد اساسی معمولا شکل می گیرد. اول کاریر یا راننده توانایی های لازم را نداشته و یا آموزش های لازم را ندیده باشد. دوم خودرو ایمنی های لازم را نداشته باشد و سومین موضوع مهم مهندسی راه و جاده و علایم بازدارنده در مسیر جاده هاست. هر سه بخش یک موضوع بسیار مهم حاکمیتی است یعنی همه دستگاهها باید کمک کنند که هم ماشین هم جاده و هم علایم بازدارنده و آموزش را در کنار هم داشته باشیم. پلیس به تنهایی نمی تواند همه این ها را با هم انجام دهد، معمولا ما مسئول انظبات جاده ها هستیم.

 

jafari-nasab-3

وی در مورد محدودیت های ترافیکی در هفته نیز گفت: در مورد محدودیت های آخر هفته دستگاهای مسئول و تاثیرگذار و تصمیم گیرنده در استان تصمیم می گیرند و پلیس اجرا می کند. ما هیچ محدودیتی برای این کار نداریم و می توانیم این کار انجام بدهیم ولی باید همه دستگاهای اجرایی در کنار هم قرار بگیرند.

سردار جعفری نسب با بیان این که باید از ظرفیت های نمایندگان مجلس استفاده شود، چون دستگاهای اجرایی را پای کار می آورند گفت: جاده دریا قتل گاه بود، نمایندگان شهرستان حضور پیدا کردند با حمایت نمایندگان مردم بیشتر امور انجام شد و جاده دریا از آن شرایط خارج شد. گفته می شود هیچ امکاناتی وجود ندارد ولی وقتی نمایندگان پای کار می آیند همه امکانات می آید.

 

وی در مورد وضعیت جاده ساری – کیاسر – سمنان به خبرنگار ما گفت: مردم حق دارند جاده کیاسر درست شود، وضعیت جاده نامطلوب است و از همه مهمتر باید گاردریل های کنار پرتگاه ها زده شود و همینطور بحث علایم بازدارنده که باید دستگاههای دیگر انجام بدهند. البته مردم مهم هستند، همه کارها را انجام بدهیم، گاردریل بزنیم، علایم بازدارنده نصب کنیم، ولی راننده یک چرت بزند کارش تمام است! در جاده استاندارد کشور ۳۰ کیلومتری شهر ها بیشترین تصادفات اتفاق می افتد. در این موضوع دیگر مهندسی جاده و ایمنی خودرو مهم نیست، کاربر فکر می کند که به مقصد رسیده است ولی با یک چرت یک فاجعه رخ می دهد.

 

فرمانده انتظامی استان در پاسخ به سوال در مورد ارتقا فرماندهی بخش به شهرستان به جهت دریافت امکانات گفت:
چهاردانگه بخش است، اگر فرمانداری بشود ما هم فرماندهی انتظامی را به شهرستان تبدیل خواهیم کرد.

وی در مورد احداث پاسگاه گرماب گفت: به دلیل اهمیت و ورودی بخش چهاردانگه اگر نیاز باشد باید فرمانداری و بخشداری تقاضا بدهند کارشناسان نیروی انتطامی بررسی می کنند و برای ایجاد پاسگاه در آن منطقه هم اقدام خواهد شد.

سردار جعفری نسب در مورد وضعیت پاسگاه های چهاردانگه و اینکه طرح مکنا در دیگر پاسگاه های چهاردانگه انجام می شود یا خیر گفت: در چهاردانگه دو پاسگاه داریم که پاسگاه اروست مصوب نیست، ولی وضعیت پاسگاه های چهاردانگه عالی است. پاسگاه کیاسر را باید زمینش را واگذار کنیم و یک زمین دیگر در ورودی شهر بگیریم و زمین آنجا را بفروشیم و یک پاسگاه شکیل و خوب بسازیم. بخشدار چهاردانگه اعلام آمادگی کند، زمینی را به ما بدهند و زمین ما را بفروشند تا با پول فروش آن یک پاسگاه در ورودی شهر کیاسر بسازیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.