پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تائید ۳۰ درصدی خبرگان در مازندران+اسامی

از تعداد ۲۹ نامزد ثبت‎نام شده در مجلس خبرگان رهبری از حوزه مازندران، با احتساب هفت نفر منصرف شده، حدود ۳۰درصد از کاندیداها تائیدصلاحیت شدند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، وزارت کشور در شرایطی امروز لیست تائیدصلاحیت شدگان انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد که آمارها از تائید ۴۵ درصدی به تعداد ۱۶۶ نفر در سراسر کشور خبر می‎دهد.

 

در این بین برخی اسامی که در روزها و حتی ماه‎های گذشته صحبت‎های زیادی در سراسر کشور و استان پیرامون آنان شده بود با نظر این شورا مجال کاندیداتوری در انتخابات را نیافتند.

 

سیدجعفر حسینی‎نیا رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات مازندران نیز امروز با اعلام تائید صلاحیت هشت داوطلب انتخابات خبرگان رهبری مازندران، مسیر را برای اعلام اعتراض کاندیداها از هشتم تا دهم بهمن‌ماه هموار اعلام کرد.

 

به گزارش تابناک مازندران، براساس آمارهای اولیه، تعداد ۲۹تن در زمان مقرر اقدام به ثبت‎نام و کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه مازندران ثبت‌نام کرده‌ بودند که با احتساب انصراف هفت نفر، حدود ۳۰درصد از کاندیداها تائیدصلاحیت شدند تا بتوانند برای تصاحب ۴ کرسی مجلس خبرگان رهبری رقابت کنند.

 

برخی منابع مطلع این هشت نفر را آقایان علی معلمی، نورالله طبرسی، علی‎اکبرسیفی مازندرانی، سیدرحیم توکل، صادق آملی لاریجانی، محمدحسن گلی‌شیردار، محمدصادق پیشنمازی و الله‌وردی مقدسی‌فرد اعلام کرده‎اند.

 

این رقم حدود ۳۰ درصدی که در نتیجه عدم تائیدصلاحیت ۱۴ نماینده به دست آمده است، در برابر متوسط آمارهای کشوری که ۴۵ درصد اعلام شده تفاوت محسوسی را نشان می‎دهد./تابناک

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.