پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران مقصد اصلی گردشگری نوروزی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: با اجرای برنامه‌های گسترده، مازندران نوروز ۹۵ نیز همانند سال‌های قبل به مقصد اصلی گردشگری در کشور تبدیل می‌شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: دلاور بزرگ نیا پیش از ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره جشن‌های نوروزی گفت: در نوروز ۹۵ مازندران شاهد برگزاری جشنواره عکس نوروز، هفت‌سین نوروزی، نمایشگاه‌های های صنایع‌دستی، انتشار مجله نوروزی، جشنواره غذاهای محلی، جشنواره‌های متعدد آیین‌های بومی مردم مازندران، جشنواره رسانه و نوروز، اجراهای زنده موسیقی، طرح استقبال از بهار در موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی خواهد بود.

 

دلاور بزرگ نیا  افزود: از آداب استقبال نوروزی در استان مازندران نوروز خوانی است و در آستانه نوروز در تمامی نوروز خوانان به‌صورت فردی و یا در گروه‌های دو و سه نفره در محله‌های شهر و روستا گردش کرده و با خواندن ابیاتی فرارسیدن نوروز باستانی را نوید می‌دهند.

 

وی افزود: در ایام نوروز با توجه به حضور گسترده گردشگران به مازندران بهترین زمان برای تبادل فرهنگ‌های نوروزی است. فرهنگ غنی و بومی ما می‌تواند بر روی گردشگرانی که از خارج از کشور به این استان سفر می‌کنند تأثیر بگذارد.

 

وی با اشاره به این‌که باید با جشن‌ها و رویدادهای نوروزی  فرصت حضور گردشگران در مازندران را فراهم کنیم افزود: قصد داریم با همراهی اهالی فرهنگ و هنر، دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری‌ها  باورها و آئین‌های ناب و جذاب  خود را در قالب هنرهای تجسمی، نمایش و فیلم به نمایش بگذاریم تا گردشگران لحظات بانشاطی  را در مازندران سپری کنند.

 

مدیر کل  میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  مازندران بابیان این‌که نوروز سال ۹۵ به‌واسطه میلاد حضرت زهرا (س) متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است، افزود: کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها در حال برنامه‌ریزی برای  جشن‌های نوروزی امسال  هستند تا  بانشاط‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

 

بزرگ  نیا به چاپ و انتشار ویژه‌نامه نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: این ویژه‌نامه حاوی مطالب جذابی درباره مفاخر، آثار گردشگری و ابنیه‌های تاریخی، نقشه گردشگری، آداب‌ورسوم نوروزی است که به گردشگران اهدا خواهد شد.

 

وی بابیان این‌که که دستگاه‌های اجرایی عضو خدمات سفر و شهرداری‌ها در ایام عید خود را آماده میزبانی و خدمت به مردم کرده‌اند افزود: مازندران به دلیل جاذبه‌های فراوان تاریخی، مذهبی، طبیعی و گردشگری، همه‌ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است. با تشکیل ستاد استقبال از نوروز، اقدامات لازم برای فراهم کردن شرایط مناسب برای گردشگران آغازشده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.