پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید بخشدار چهاردانگه از میزان پیشرفت نیروگاه زباله سوز ساری

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه،  سید محمد حسین سلطانی بخشدار چهاردانگه ، عباسی معاون عمرانی فرماندار ، مدیر محیط زیست شهرستان ساری از میزان پیشرفت کارخانه زباله سوز ساری در روز شنبه 20 خرداد 1396 بازدید کردند.
در این بازدید میلادی مدیر شهرک صنعتی و کارشناسان ذیربط و کارشناسان اداره کل محیط زیست و مدیر پسماند نیز حضور داشتندپس از بازدید ، جلسه ایی در محل سایت برگزار شد و آخرین اقدامات انجام شده توسط شهرداری برابر تقویم زمانبندی و نتایج بازدید پنجشنبه هفته گذشته شهردار ساری مورد بررسی قرار گرفت.

سلطانی بخشدار چهاردانگه اظهار داشت اگر چه اقداماتی انجام شده است لکن این اقدامات کافی نبوده و برابر گزارشات ارائه شده دربازدیدهای قبل و اظهار نظر متفاوت مدیران شهرداری و کارشناسان ذیصلاح در بازدیدها به نظر میرسد اقدامات و پیشرفت انجام شده برابر تقویم زمانبندی نبوده و از برنامه زمانبندی عقب هستیم.

وی ضمن گلایه از شهردار ساری و معاونینش اظهار داشت باید ساخت کارخانه زباله سوز در اولویت اصلی پروژه های عمرانی شهرداری قرار گیرد چرا که اولا هزینه ناشی از حمل زباله که میلیاردها تومان از اعتبارات شهرداری( اخذ شده از جیب مردم ) را کاهش میدهد و این پول میتواند برای عمران شهر ،اقتصاد پایدار و فرهنگ شهر هزینه گردد ثانیا تاخیر در بهره برداری از کارخانه زباله سوز، محیط زیست منطقه چهازدانگه را سخت آلوده نموده و جان هزاران انسان در مخاطره قرار گرفته است.
مسئول سیاسی بخش چهاردانگه با ذکر این نکته که قریب به یک سوم جمعیت شهر ساری چهاردانگه ایی می باشند و به علل گوناگون به ساری مهاجرت نمودند بیان داشت این مهاجرت ترک وطن نبوده و علقه و علاقه چهاردانگه ای ها به سرزمینشان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نمود عینی پیدا کرد و رای شان را در صندوق های مستقر در منطقه چهاردانگه انداختند و این رای پیام روشنی داشت و آن دلبستگی مردم به زادگاهشان می باشد زادگاهی که بیش از دوازده سال مورد بی مهری قرار گرفت .

این مسئول افزود، انتظار داریم در جلسه پسماند و بازدیدهای میدانی که از سوی فرمانداری پیگیری می شود شهردار محترم یا معاونین مرتبط با موضوع حضور داشته باشند و مصوبات شورای تامین و شورای پسماند و بازخوردهای بازدید ها را جدی بگیرند .تا خدای نکرده عدم حضور شهردار محترم یا معاونینش در این جلسات تداعی کننده این مطلب نباشد که به مطالبه به حق مردم شهید پرور ،ایثار گر ، انقلابی و ولایتمدار و مهربان منطقه چهاردانگه بی تفاوت و بی توجه هستند.
وی گفت: مردم منطقه تمامی فعالیتهای ما را رصد می کنند و اطلاعاتشان خوشبختانه اگر بیشتر از مسئولان نباشد کمتر نیست و سره را از ناسره تشخیص می دهند
بخشدار  چهاردانگه با اشاره به کیفیت حمل و دفن زباله ،تصفیه شیرابه های زباله را بسیار نامناسب دانسته و تاکید نمود پیمانکار یا پیمانکاران فعلی تعهد کافی و لازم را جهت حمل و دفن زباله و تصفیه شیرابه ها ندارند و این موضوع بارها در جلسات متعدد به مدیران محترم شهرداری گوشزد و درخواست گردید قرارداد افرادی که تعهد لازم را ندارند فسخ گردد لکن اصرار بر استفاده ازپیمانکاران فعلی پرسشهایی زیادی برای مردم منطقه بوجود آورده است که باید پاسخ مناسبی داد
وی ادامه داد قرار شده بود زباله در شب حمل گردد (به استثنای سه دستگاه اتومبیل که اجتناب ناپذیر بود) که این امر به طور کامل عملی نگردید . وی بیان نمود این مسائل جزو مسائل مدیریتی است و عدم نظارت بر فعالیت پیمانکاران از طرف شهرداری ساری سبب عدم اجرای وظایف و تعهدات از سوی پیمانکاران شده است.
سلطانی اضافه کرد عدم تصفیه شیرابه های زباله در محل دفن و راهیابی آن به آبهای سطحی و انجام بازیافت در محل دفن به صورت کاملا غیر بهداشتی و غیر اصولی ، حمل زباله‌های بیمارستانی و کشتار گاهی از مسایلی است که خوب مدیریت نمیشود.
وی افزود به نظر من کسانی که مدعی کارهای خوب در شهر هستند میتوانندبا کمک مردم و همکاری شهرداری نسبت به اجرای طرح تفکیک و بازیافت در مبدا اقدام نمایند این طرح نه تنها هزینه چندانی ندارد که درآمدزا نیز می باشد
بخشدار منطقه در ادامه گفت اگر این فشار بر مسئول بخش باشد حاضرم فشارها را به جان بخرم لکن فشار وارده بر همه مردم است و این وظیفه مسئولان ذیربط را مضاعف می نماید .
سلطانی بخشدار چهاردانگه در پایان ابراز امیدواری نمود با ورود جدی شهردار محترم و معاونینش و پیگیری و نظارت مداوم بر حمل و دفن زباله و تصفیه شیرابه هاو همچنین اولویت دادن به ساخت کارخانه زباله سوز موجب خشنودی مردم منطقه چهاردانگه شده و از دعای خیر آنان بهره‌مند گردند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.