پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارتفاعات و مناطق جلگه ای مازندران سفیدپوش می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، محمد رضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با توصیه به باغداران برای چیدن محصولات مرکباتشان طی روزهای پایانی هفته جاری، گفت: از هفته آینده ارتفاعات مازندران سفیدپوش می‌شود.

وی اظهار داشت: در روزهای ابتدایی هفته آینده ارتفاعات، کوهپایه‌ها و دامنه‌های استان پوشیده از برف بوده و گاها در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز بارش برف مشاهده خواهد شد.

وی افزود: در هفتمین روز از ماه بهمن با نفوذ سامانه سرد بارشی، ارتفاعات مازندران بتدریج از بارش برف سفیدپوش خواهند شد و از اواخر شنبه بارش برف بتدریج به ارتفاعات پایین‌تر و به سمت کوهپایه‌ها و دامنه‌های اطراف شهرها کشیده می‌شود.

رضوی گفت: از بامداد یکشنبه تا صبح دوشنبه با توجه به افت شدید دما در شهرهای ساحلی و جلگه ای استان بارش برف نیز پیش بینی می‌شود اما احتمال نشست برف در داخل شهرها ضعیف خواهد بود.

وی با توصیه به  باغداران از آنان خواست نسبت به چیدن باقیمانده مرکبات تا  سه روز آینده اقدام کنند و افزود: در صورت تغییر نقشه‌های هواشناسی، تغییرات پیش‌بینی در گزارش روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود.

مدیریت بحران مازندران نیز در اطلاعیه ای با هشدار به مردم نسبت به سرمای پیش روی،گفت: رانندگان هنگام رفت و آمد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان و در شب و بارندگی نکایت ایمنی را رعایت کنند و  هنگام تردد در مناطق برفگیر  و کوهستانی  وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

پرورش دهندگان طیور و گل و گیاه ضمن بازرسی سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع نسبت به تنظیم دمای سالن های پرورش اقدام کنند و از انجام تمامی فعالیتهای دریایی هنگام مواج بودن دریا خودداری شود.

نیروهای امدادی و خدماتی جهت کمک و امدادرسانی و نجات آمادگی لازم را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.