پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

54 بیمار آنفولانزا در مازندران شناسایی شد

0

ایسنا/مازندران معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی 54 بیمار آنفولانزا در این استان خبر داد.

حامد روحانی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع آنفولانزا و رعایت نکات پیشگیرانه اظهار کرد: از شهریور ۹۸ تاکنون ۶ نفر بر اثر انفولانزا فوت کردند و ۵۴ بیمار شناسایی شدند.

 وی تصریح کرد: شیوع و فعالیت بیماری در مناطقی که شدیدتر است نیازمند همکاری همه جانبه می باشد تا بیماری از حالت طغیانگری خارج شود با مراجعه سریعتر به پزشک معالج و اقدامات درمانی بستری و همچنین جلوگیری از حضور کودکان در مهد های کودک نسبت به کنترل بیناری اقدام کنند.

معاونت بهداشت درمان و اموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:  به طور معمول زمان درمان ۱ هفته ای دارد در بابلسر تعداد مبتلایات بیشتری داشت که ۲ مورد فوتی داشت که یک نفر  بسیار دیر مراجعه کرده و نفر دیگر مصرف کوروتن  داشت و در عرب استان نیز مواردی گزارش شده است.

روحانی زاده خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی درست ومنطقی، محافظت مراقبت و رفتار  طبیعی و حساس شدن جوامع کفایت می کند اما این شیوع به حدی نیست که ایجاد  رعب و وحشت کند.

وی با اشاره به اینکه انفولانزا دو هفته زودتر از مورد انتظار شیوع پیدا کرده گفت: انفولانزای پرندگان مرغ وماکیان نیز در حال پیگیری وکنترل است و بهورزها نیز در مناطق پر شیوع خانه به خانه در حال اطلاع رسانی هستند. 

معاونت بهداشت درمان و اموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه واکسن انفولانزا برای افراد های پر ریسک بصورت رایگان است  گفت: برای تفراد کم بضاعت کمیته امداد ورود پیدا کرده و دانشگاه علوم‌پزشکی نیز حمایت خواهد کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.