پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیوند کبد بیماران مرگ مغزی در آینده نزدیک در مازندران

مسئول فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فراهم آوردن بسترهای لازم برای انجام پیوند کبد بیماران مرگ مغزی دراین استان خبرداد و گفت : این نوع عمل های جراحی در آینده نزدیک در بیمارستان امام ساری انجام می شود .

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه: ذکریا ذکریایی افزود : با پیگیری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای حضور جراح کبد ، این پیگری ها منجر به موافقت برای اعزام جراح به مازندران شد .

وی با اشاره به خاص و ویژه بودن پیوند کبد ، اضافه کرد : متخصصان و جراحان محدودی در عرصه پیوند کبد در کشور فعالیت دارند که هماهنگی برای حضور یکی از آنان مستلزم صرف زمان بود .
مسئول فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : پیشتر و از سال گذشته با استقرار بخش آی سی یو، اتاق عمل جراحی ، آزمایشگاه ها و تیم پزشکی آموزش دیده فراهم آوری پیوند اعضای کلیه بیماران مرگ مغزی در بیمارستان امام خمینی ساری فراهم شد .

 

وی ادامه داد : دانشگاه علوم پزشکی مازندران با خریداری تجهیزات اتاق عمل جراحی بخشی از امکانات موردنیاز برای پیوند اعضای مرگ مغزی در مازندران را فراهم کرده است .
به گفته مسئول فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص قلب در بیمارستان فاطمه الزهراء ساری به عنوان مرکز درمانی تخصصی قلب استان ، امکانات بالقوه فراهم آوری و پیوند قلب بیماران مرگ مغزی در این مجموعه شده است .

وی ابراز امیدواری کرد که با فراهم کردن این امکانات نیازی به انتقال بیماران مرگ مغزی به استان تهران برای انجام عمل جراحی پیوند نباشد.
در حالیکه پیش از این پیکر بیماران مرگ مغزی مازندران برای پیوند به بیمارستان های مسیح دانشوری و امام خمینی تهران منتقل می شد .

ذکریایی که از افزایش اهدای عضو در یکسال اخیر در مازندران خبر داد و گفت که در مدت دو سال اخیر ۳۶ مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی صورت گرفت در حالیکه این رقم در شش ماهه نخست امسال ۱۵ مورد بود .
وی آموزش واطلاع رسانی بخش های مختلف درگیر با بیماران مرگ مغزی و خانواده آنان را تاثیر گذار بر روند اخذ رضایت از این خانواده این بیماران برشمرد و ادامه داد : برای این منظور دوره آموزشی برای پرستاران بخش آی سی یو و اورژانس، روانشناسان و جراحان بیمارستان های مازندران برگزار شد .

ذکریایی افزود : در این دوره به شرکت کنندگان آموزش های لازم برای چگونگی اخذ رضایت از خانواده و تشریح تاثیرگذاری پیوند اعضا برای نجات بیماران چشم انتظار ارائه می شود .
۱۵ هزار نفر در سامانه اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای اهدای عضو ثبت نام کردند و به نوعی رضایت خود را برای اهدای عضو اعلام کردند .

ذکریایی اظهار داشت : در حالیکه در کشورهای دیگر داشتن کارت اهدای عضو اجازه رسمی و مستدل برای اهدا به شمار می رود این امر در کشورمان منوط به اجازه خانواده بیمار است .
وی اخذ رضایت از خانواده بیماران مرگ مغزی را مهمترین عامل و به نوعی سد راه برای اهدای عضو برشمرد .
آمارهای رسمی مازندران نشان می دهد که یکهزار و ۳۰۰ بیمار کلیوی در استان وجود دارند که برای ادامه زندگی مجبور به تحمل انجام دیالیز هفتگی هستند ./ایرنا

1 نظر
  1. پیوندی می گوید

    خدا ان شاالله هیچکس روبحق بزرگی وعظمتش وبحق اهلبیتش بحق قرآن کریمش دچاردکتر،دارو،بیمارستان نکنه هرکجامریضی هست در خانه دربیمارستان بحق لطف مهربانیش قسم لباس عافیت به تن همشون بپوشونه آمین یارب العالمین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.